Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Akut blixtbehov!

Produkter
(logga in för att koppla)

LKW

Medlem
Hej!

Imorgon fotar jag ett bröllop utanför Lidköping. Idag befinner jag mig i Uppsala och har just konstaterat att min blixt, 430 EX, som fungerade utmärkt igår, har gått sönder. Finns det möjligtvis någon i Uppsala, Stockholm, Nyköping, Lidköping eller någonstans däremellan som kan tänka sig att låta mig låna/hyra deras blixt under helgen? Jag åker från Uppsala om en timme och lämnar Nyköping tidigt imorgon. Hör mycket gärna av er i så fall! Jag ytterst pålitlig och varsam när det gäller kamerautrustning. (Jag har en Canon 30D samt en 300D.)

Mvh Lisa

Usch! I en sådan här situation kan man bli så stressad att magen börjar krumbukta.

En sådan blixt borde dock vara lagervara i de flesta fotobutiker. Har du kollar runt i Uppsala? Det är ju 40 minuter kvar innan affärer stänger, så tid borde finnas.

Surt som fasen när prylar man behöver går sönder.

Tummar hålles. Lycka till!

Tack för ditt snabba och uppmuntrande svar! Jag lyckades faktiskt få låna en blixt på vägen till fotojobbet, så problemet löste sig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar