Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

airbrushade ansikten?

Produkter
(logga in för att koppla)
Lena ansikten!

Jag vet inte hur mycket du vet om airbrusch men jag jobbar i photoshopen på ungefär samma sätt som jag tidigare gjorde vid ritbordet. Alltså…jag gör masker med lagerfunktionen för att täcka och skydda de delar som behövs. Sen gäller det att försiktigt och långsamt arbeta fram den effekt man vill ha. Viktigt är att ha lågt tryck på sprutan och det underlättar också en hel del om du har typ en Wacom bräda (som också har en airbruschpenna som extra tillbehör).
Jag brukar också kopiera samma bild i flera lager och arbeta med oskärpa i flera steg. En liten variant på detta kan du se på en av mina bilder här:
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?_q=1&ID=87239
 
om man lär sig knepet hur plåstret i ps 7 fungerar så är det hundra gånger bättre än gaussian blur eller airbrush eller liquify...
det går dock inte ända ut i kanterna på ställen med hög kontrast, så där kan man airbrusha med lite transparens istället.. sudda blir inte riktigt så bra även om man går varsamt fram.
testa dig fram med plåstret. hämta från en nära plats om du vill ha exakt samma färg och behålla lite, lite struktur (rekomenderas).
testa oxå att ställa in plåstret på normal, multiply, screen osv så du ser vad som händer när du gör vad.

jag älskar plåstret i 7'an!! bästa uppgraderingen nånsin!! *kär*
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.