Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Agfa SnapScan 1200P och Windows XP?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dennis K

Medlem
Enligt Agfa finns ingen drivrutin till min gamla 1200P som fungerar med XP - är det någon här som har någon lösning?

Ett alternativ är förstås att installera ett äldre operativ på en annan partition, men det är ju inte direkt smidigt...

Ett annat är ju att köpa ny scanner, men efter att på kort tid köpt både Minolta Dimage DualScan III och HP 5550, så är det inte riktigt läge för det.

Dennis K skrev:

Ett alternativ är förstås att installera ett äldre operativ på en annan partition, men det är ju inte direkt smidigt...

Ett annat är ju att köpa ny scanner, men efter att på kort tid köpt både Minolta Dimage DualScan III och HP 5550, så är det inte riktigt läge för det.

Alternativ ett blir är nog både billigast och snabbast. Satt själv ett tag med både 98 och XP av den anledningen. Hittade ingen vettig anledning att behålla XP så nu kör jag endast på Windows98 och min gamla Agfa snap scan 310 som det inte heller finns såna drivrutiner till.

Jag tror du föreslagit de enda lösningarna själv.
/Lotta

Jag har faktiskt fått igång min gamla Snapscan 310 i Windows XP, fråga mig inte hur. Det går inte riktigt som det ska men det funkar i alla fall.

Det var banne mig inte dåligt. Men du vet alltså inte hur? Drivrutiner finns ju inte.. Kommer du på hur så kan du väl meddela.
/Lotta

Jag installerade programvaran på cd:n, jag kan inte köra direkt ifrån programmet utan får välja Arkiv / imortera / Fotolook, från Ps.

Vet inte med din scanner och w2000 men det borde i så fall gå att söka på drivrutiner för det. Scannern är väl äldre än w2000? Jag är rätt tveksam till att det går med den medföljande programvaran.

Stefan. Vad kör du för PS? Provade nog den varianten i 5 som jag hade då men fick inte igång det. kan det hänga lite på version där också tro?
/Lotta

Själv kan jag inte ens köra scannern via importera i PS7 med w98. Tror du haft extrem tur. Förmodligen är det inget som funkar i vanliga fall (att få igång med XP alltså). Lite avundsjuk är jag för det är ju en praktisk väg genom PS när man ska skanna.
/Lotta

Detta hittade jag till din scanner Windows (95 SP1, 98, ME, NT, 2000) på agfas sida.
Håller själv på med en 1212 u som trillskas med XP är detta XP till ondo....;)

Så här säger Agfa's Support:

- - -

Hej

Tyvärr inte alls med XP. För 2000 finns det enbart en betaprogramvara och den lämnar vi ingen support på. http://support.agfa.com välj alltid skannermodell först innan du klickar på software.

MVH
AGFA SUPPORT

- - -

/Dennis

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar