Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Agfa Isola & Kodak Instamatic 300
- Trådstartare Calf
- Start datum
markbe
Avslutat medlemskap
Agfa Isola ska det vara 120-film till vilket finns hos välsorterade fotohandlare, exempelvis Cyberphoto eller Brunos Bildverkstad. Kodak Instamatic 300 använder dock 126-film som inte har tillverkats på ganska många år nu, men det kan vara möjligt att få tag på utgångna filmkassetter på exempelvis eBay och Tradera.
När det gäller framkallning så kan man exempelvis begagna sig av Crimson, fast är det svartvit är det roligare och i längden billigare att börja framkalla själv. Tycker jag ; )
När det gäller framkallning så kan man exempelvis begagna sig av Crimson, fast är det svartvit är det roligare och i längden billigare att börja framkalla själv. Tycker jag ; )
Calf
Medlem
Agfa Isola ska det vara 120-film till vilket finns hos välsorterade fotohandlare, exempelvis Cyberphoto eller Brunos Bildverkstad. Kodak Instamatic 300 använder dock 126-film som inte har tillverkats på ganska många år nu, men det kan vara möjligt att få tag på utgångna filmkassetter på exempelvis eBay och Tradera.
Men är det inte 110-film till instamatic:en?
trodde denna skulle funka? http://www.brunosbildverkstad.se/p/...ilm-85/110-film-svartvit-lomography-orca.html
ungefär hur dyrt är det att framkalla 120-rullar?
markbe
Avslutat medlemskap
Ja, om det är en Pocket Instamatic 300 så passar 110-film fint : )
Crimson tar 65 kr exkl. moms för filmframkallning, men då är det endast filmframkallning och inte kort eller digitala kopior. Jag använder mest småbild och framkallar filmen själv så har lite dålig koll på vad de olika labben tar nu för tiden.
Crimson tar 65 kr exkl. moms för filmframkallning, men då är det endast filmframkallning och inte kort eller digitala kopior. Jag använder mest småbild och framkallar filmen själv så har lite dålig koll på vad de olika labben tar nu för tiden.
Calf
Medlem
Ja, om det är en Pocket Instamatic 300 så passar 110-film fint : )
Okej Tack! Vilken utav dom två kamerorna tror ni är roligast att börja fota med?
Erik Schalin
Aktiv medlem
Mellanformat, utan tvekan från min sidaOkej Tack! Vilken utav dom två kamerorna tror ni är roligast att börja fota med?
olind
Aktiv medlem
Jag körde också några rullar i en gammal mellanformat men för mig blev det för dyrt att köra 120-film så istället har jag testat runt lite med 135-film i olika kameror.
På Mariaplan i Göteborg finns det en affär som framkallar + scannar färg för 99:- / rulle. Jag har kört ett 10-tal rullar senaste månaderna och det är väldigt trevligt.
Jag har även en Minolta Hi-Matic F som jag kan tänka mig att sälja om det kan vara något.
På Mariaplan i Göteborg finns det en affär som framkallar + scannar färg för 99:- / rulle. Jag har kört ett 10-tal rullar senaste månaderna och det är väldigt trevligt.
Jag har även en Minolta Hi-Matic F som jag kan tänka mig att sälja om det kan vara något.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Kommer jag ihåg rätt så är det i princip ingen prisskillnad mellan 135/120. Men visst färre exponeringar blir det.
Svartvitt så kan man gott framkalla själv kostar väl ett par tior.
Svartvitt så kan man gott framkalla själv kostar väl ett par tior.