Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Agent som säljer mina bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

f.billqvist

Aktiv medlem
jag har länge funderat på det.. att finna någon Agent i usa som säljer ens bilder ,,för det är där man har möjlighet att tjäna pengar på vad man gör

hur ska man finna en bra sådan (vilka länkar)
hur ska man gå till väga ?

om det är någon som vet dessa svaren eller redan har en agent som säljer bilder åt en
så skulle jag vara evigt tacksam om ni berätta hur

mvh
freddy

Ja visst finns det. Det finns även i Sverige även om de mest säljer in fotograferingar. Redan tagna bilder säljer bildbyråer. Sedan är det en annan fråga om de vill anta dig.

Antagligen finns det en del oseriösa eller mindre bra agenter/byrå. Eftersom man binder sig (ofta natioonellt eller inom motivområden) så gäller det att man är inte tare fösta bästa erbjudande heller.

I USA pratar man mycket om "egen stil" så det bör man nog fundera över innan. portfolion bör nog vara ganska sammanhållen.

/magnus fröderberg

Detta var mycket intressant. Vad bör man tänka på prismässigt? Och vad skall man inte göra och vad skall man göra i sånna sammanhang?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar