G Nilsson
Aktiv medlem
På vilket sätt är bilden manipulerad?
titta pa skuggan fran tradet, solen maste vara pa vanster sida
titta pa manen, solen maste vara pa hoger sida
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På vilket sätt är bilden manipulerad?
Bara jag som forvantar mig att en dagstidning som DN presenterar vad som hander i varlden pa ett sanningsenligt vis? Om man nu maste anvanda en shoppad bild kan ju isf skriva under bilden att den ar manipulerad.
Fast jag tror nog att bilden (som tycks komma från nån stockphoto-byrå) ändå strider mot DNs bildpolicy. Vad jag vet har alla dagstidningar i Sverige uppfattningen att manipulerade bilder inte ska användas utom i undantagsfall -- och då förses med tydlig markering.Jag tycker att det beror på omständigheterna. I detta fall är bilden bara en vacker illustration till artikeln och har ingen som helst nyhets- eller informationsbetydelse.
Fast jag tror nog att bilden (som tycks komma från nån stockphoto-byrå) ändå strider mot DNs bildpolicy. Vad jag vet har alla dagstidningar i Sverige uppfattningen att manipulerade bilder inte ska användas utom i undantagsfall -- och då förses med tydlig markering.
Oj
Bilden är helt klart manipulerad eller så har man en JÄTTESTOR (100+ m i diameter) refektor...men en sådan har jag inte sett på Cyperphoto.