Annons

Afganistan - Irak

Produkter
(logga in för att koppla)

Iku

Medlem
Finns det folk här i forum som har varit ute i Irak eller Afganistan - eller dyligt och fotat? Hur var det ? Erfarenheter?
 
Den svenska fotografen Frida Hedberg åkte till Afghanistan på eget bevåg. Du kan ju kontakta henne.
 
Jag har fotat lite i Afganistan.Försökte vara
lite extra diskret med kameran men vad jag kunde se var ingen som verkade ta illa upp. Detta var i Kabul där säkerheten är någorlunda bra, runt om i landet är nog riskerna lite större. Man får inte ha några större krav på boende eller komfort men å andra sidan finns gott om intressanta motiv.
 
Afghanistan 1977, så det kanske inte räknas längre. Hoppas på att kunna scanna mina (lagom bra) bilder snart.
Vuxna ville inte bli fotograferade men barnen var som alla andra barn, nyfikna och entusiastiska
 
Jag bor i Tadjikistan, och norra Afganistan bebos av tadjiker, så folk kanske tänker på samma sätt här. I stan går det bra att fotografera det mesta, även om polisen surar om man riktar kameran mot någon officiell byggnad. De jag har träffat på landsbygden har inte heller haft något emot att fastna på bild. En man visade till exempel upp en sällsynt rovfågel som han hade dödat, eftersom den tog hans höns.

Har inte varit i Afganistan, men hoppas att korsa gränsen vid tillfälle.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.