Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

AF lagt av på Sigma 70-200 - laga?

Produkter
(logga in för att koppla)

recman

Aktiv medlem
Autofokusen på mitt Sigma 70-200 f/2.8 la av i helgen...vet inte om det är motorn som gett upp eller vad det är med den, men fokusera det vill den i vilket fall inte. Har testat objektivet på en annan kamera samt ett annat objektiv på min kamera och då kunnat konstatera att det är objektivet och inte kameran som har felet.

Vad jag tänkte höra är om det är nåt som haft liknande fel, kanske fått det reparerat och kan berätta vad det kostade, hur lång tid det tog och så vidare. Det finns väl nån Sigma-verkstad i Göteborg om jag inte minns fel?

det är inte så att du kommit emot a/m switchen längst ned på objektivet?
Ibland är det mest korkade det som är felet..

Hur har det gått?

Fler som haft problem med Sigmas eller nån annans autofocus-motorer?

Har själv en Pentax DA* 50-135mm vars SDM-motor har slutat att fungera. Funderar över mina möjligheter att reparera eller köpa ett nytt. Blir det nytt så blir det mest troligt Tamron eller Sigma, men känner mig tveksam till HSM om det inte vill fungera. Ett objektiv förväntar jag mig ska hålla 10 år åtminstone.

Mitt sigma 70-200 2.8 II började plötsligen felfokusera ordentligt.
Slutade med byte av AF (USM) motor på garanti.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar