Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adobe Photoshop CS2 med eller utan

Produkter
(logga in för att koppla)
FILM) (Anddje skrev:
om man vill ha "Photoshop" gratis så finns ju faktiskt GimpShop ;)

http://plasticbugs.com/?page_id=294

Jajamen. Har testat det. Inte alls dumt. Vissa lösningar är fullt i nivå med PS (de viktigaste "rena" bildbehandlingsdelarna) och en del av faktiskt ngt smartare o effektivare.

Däremot, när jag testade fanns ingen passade rawkonverterare, men sådana följer ju kamerorna.

Sedan har ju iofs PS en farghanterings- o profilfunktion som ibland är ett måste när man levererar vissa bilder till kunder som kräver en viss tryckprofil.

Men det problemet belastar säkerligen inte majoriteten av Fotosidans medlemmar.

MVH/LA
 
Nej, jag tror inte heller att Adobe skulle sänka sina priser om piratkopieringen upphörde.

Å andra sidan skulle jag inte sänka priserna på mina bilder om bildstölderna upphörde heller.

Men dessa faktorer rättfärdigar varken piratprogram eller bildstöld.

Dessutom har ju de flesta på forumet konstaterat att det finns alternativ som är gångbara. Allt från gratisprogram till Adobes egna MYCKET billiga Photoshop Elements. Det programmet skulle jag kunna fixa 98% av mina bilder med. Såg nu att en licens gick på 895 kr med Camera Raw i.

LA
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.