Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adobe gamma

Produkter
(logga in för att koppla)

mikamb

Aktiv medlem
Hejsan har läst att det ska finnas ett monitor kalibrerings verktyg i cs4 (adobe gamma) men jag kan inte hitta det.
Är det ett plug-in program som man måste ladda ner?.
Om det är någon som vet så vore det vänligt med lite vägledning.
Mvh Mikael
 
Adobe Gamma brukar oftast installeras tillsammans med PS så att den startar automatiskt vid datorstart. Vill minnas att den finns i kontrollpanelen men jag kan minnas fel.

Oavsett var progammet ligger så råder jag dig att slänga bort det direkt. Avinstallera etc.. Adobe Gamma suger fett. Det är helt omöjligt att få till en korrekt färgmatchning med det programmet. Investera istället i ett riktigt program med riktig hårdvara. Finns billiga som kostar runt tusenlappen men som är värda varenda krona....
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.