Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adobe Gamma vill ej starta

Produkter
(logga in för att koppla)

Ante

Aktiv medlem
Hej

Jag har fått problem med Adobe Gamma, programmet vill överhuvudtaget ej starta. Jag har provat allt, ominstallation av både Windows och alla mina Adobe-program, registerrensning mm
Inget hjälper...

Det som händer är att när jag klickar på Adobe Gamma i Kontrollpanelen så får jag ett felmeddelande som säger: "Det uppstod ett fel när filen C:\PROGRAM\VANLIGA FILER\ADOBE\CALIBRATION\ADOBE GAMMA.CPL på Kontrollpanelen bearbetades", och givetvis startar inte programmet.
Jag kör Windows 98 2:nd edition.

Någon som kan hjälpa mig med vad som är fel?
// Andreas

Jag har problemet att Adobe Gamma försvunnit på min dator på jobbet (windows 2000). Finns inte längre under kontrollpanelen. HJÄLP!

Sök efter filen genom att trycka Win-F. Då sökfönstret kommer upp så sök efter Namn *.cpl
Listas filen Adobe Gamma.cpl så dubbelklicka på den så ska programmet direkt starta...

froderberg skrev:
Jag har problemet att Adobe Gamma försvunnit på min dator på jobbet (windows 2000). Finns inte längre under kontrollpanelen. HJÄLP!

Vet ej om det är korrekt, men min erfarenhet är att Adobe Gamma bara visar sig för användare med administratörsprivilegium.

Men Hallå! Det var visst någon som tog över min problem-tråd =)

Finns det ingen som har en aning om vad mitt problem kan bero på?
Vad gäller mig så hittar jag filen Adobe Gamma.cpl, men jag får samma felmeddelande när jag klickar direkt på den från vanliga filer-katalogen.

Näpp, det hjälpte inte med uppdatering av grafikkorts-drivrutinerna.
Någon som har något annat förslag?

prova att installera om adobe gamma..

Annars får du installera om windows, då funkar det med all säkerhet :))

Jojo, men ursprungsfrågeställaren hade redan installerat om både Windows och alla Adobe-program.
Låter som ett lite jobbigt läge.

Andreas: Har du kollat drivisarna till bildskärmen?

Mig veterligt finns det inget annat sätt att installera Gamma än att installera Photoshop. Tre filer hamnar i C:\PROGRAM\VANLIGA FILER\ADOBE\CALIBRATION, nämligen Adobe Gamma Loader.exe, Adobe Gamma Readme.txt och Adobe Gamma.cpl. Pröva att radera katalogen \CALIBRATION och installera Photoshop på nytt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar