Annons

Adobe CC 2 mån. gratis vid uppsägning.

Produkter
(logga in för att koppla)

kanelbulle

Aktiv medlem
Hej!
Läste på reddit att Adobe CC erbjuder 2månader fritt för befintliga prenumeranter som är på väg att säga upp abonnemanget.

Var själv på väg att bryta och fick då frågan i sista steget, om jag ville fortsätta med 2 månader kostnadsfritt.
 
Hej!
Läste på reddit att Adobe CC erbjuder 2månader fritt för befintliga prenumeranter som är på väg att säga upp abonnemanget.
Adobe vill förstås behålla sina prenumeranter. 2 månader gratis kan väl få några att stanna sen också. Undrar om Adobe känner av konkurrensen från Affinity? Just nu 90 dagars gratis provperiod eller köpa Photo för mindre än 300:- . Ett program som går för sakta på min gamla dator och inte har Bridge men bjuder på bra RAW-framkallning och mycket mer.
 
Jättebra tips, sparade precis 240:-
Adobe tjänar nog en bra slant på mig och alla andra som månadsprenumererar ändå.
Följ steg för steg här för att få del av erbjudandet:
 
Adobe vill förstås behålla sina prenumeranter. 2 månader gratis kan väl få några att stanna sen också. Undrar om Adobe känner av konkurrensen från Affinity? Just nu 90 dagars gratis provperiod eller köpa Photo för mindre än 300:- . Ett program som går för sakta på min gamla dator och inte har Bridge men bjuder på bra RAW-framkallning och mycket mer.
Tror inte affinity har någon påverkan på något i Adobes värld. Adobe har, till skillnad från alla andra, sett ett antal "photoshopdödare" som dansat någon sommar eller två och därefter dött sotdöden. Gissningsvis minns ingen Affinity om fem år medan photoshop tuggar på som inget hänt,
 
Tror inte affinity har någon påverkan på något i Adobes värld. Adobe har, till skillnad från alla andra, sett ett antal "photoshopdödare" som dansat någon sommar eller två och därefter dött sotdöden. Gissningsvis minns ingen Affinity om fem år medan photoshop tuggar på som inget hänt,
Visst är det så! Adobe har 19 560 anställda och Serif / Affinity 70. Samtidigt innebär det en viss stöddighet hos Adobe. Dom kan t ex strunta i att en del användare inte gillar prenumerationsmodellen. Men Affinity har nu mer än en miljon användare och antalet ökar hela tiden.
 
Visst är det så! Adobe har 19 560 anställda och Serif / Affinity 70. Samtidigt innebär det en viss stöddighet hos Adobe. Dom kan t ex strunta i att en del användare inte gillar prenumerationsmodellen. Men Affinity har nu mer än en miljon användare och antalet ökar hela tiden.
Jag måste erkänna att jag var starkt kritisk till prenumerationsmodellen när den lanserades. Men så här efter några år är jag tvärt om väldigt positiv.
Den största fördelen - som dock i mångt och mycket inte gäller photoshop - är det gamla eländet med versioner. Att alla ständigt vari otakt och att mycket material fick skickas för konvertering hos reprofirmor som ofta satt på både den senaste versionen samt några äldre. Idag ett nästan okänt problem (förutsatt datorn och dess OS hänger med i uppgraderande).
Sen är det rätt smidigt på så sätt att man med ojämna mellanrum slipper större utgifter. Prenumerationsavgiften kan ju säga ha ersatt de pengarna man varje månad fick avsätta för att var 18 månad behöva punga ut med 13.000 spänn för nya versioner av programmen.
 
Jag sade upp Adobes paket idag. Jag har haft det i 6 år på 2 datorer och det har funkat bra. Men jag vill testa att använda andra program och det blir inte av så länge det finns där, tanken har funnits tidigare. Jag tänker köra GIMP tillsammans med ViewNX-1 istället, till att börja med. Det är som med kameror, märket är oväsentligt. Kunskap om redigering är viktigare än programmet. Abonnemanget löper tom augusti så tid att ångra finns ett tag framåt. Sedan finns de kvar så ett nytt abonnemang är en möjlighet om det inte skulle funka. Men nu vill jag testa billigare alternativ som Nikon ViewNX-1/GIMP eller Affinity så -Here we go!
 
Fungerar det inte om man förbetalt ett helt år?
Ja, det skall fungera.
Kollat runt lite på nätet och här är ett exempel av många:

"I'm on the same plan (although have prepaid for a year in between due to Amazon offers in a yearly upfront fee). It's added on 60 days before my £9.98 per month plan kicks back in "

Thommy
 
Hej

Kanske lite off-topic men jag undrar hur tex Affinity och Luminar funkar med flera datorer. Adobe tillåter ju 2-3 datorer inom ramen för en månadsprenumeration. Men antar att Affinity och Luminar där man har en engångskostnad då blir "låst" till en dator, formellet sett. Eller? Dvs man måste köpa flera licenser om man vill använda programmet på flera datorer.
 
Om man accepterar erbjudandet går det avbryta innan de gratis två månaderna har gått om man inte har lust att förnya?
 

Similar threads

ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.