Annons

Adapter Konica - m43

Produkter
(logga in för att koppla)

MattiasBredberg

Aktiv medlem
Jag har köpt ett Konicaobjektiv (135/2,8) och behöver en adapter. Hittade en på kaffebrus - för 619 kr. Lite häftigt. På Ebay hittade jag för ca 100 kr vilket kändes bättre. Har dock aldrig köpt på ebay förr, känns lite krångligt.

Men vet någon om något annat ställe i Sverige där man kan köpa en adapter för någonstans mittemellan?

Hmmm inte en människa som köpt en AR adapter i Sverige alltså.

Men om jag ändrar frågeställningen, OM det finns någon som faktiskt använder ett Konica objektiv på sin m43, var har ni i så fall köpt adapter? Ebay? annat ställe?

Jag har ett par Konica AR objektiv men de har jag ändrat så de passar standard Fourthirds. Det gjorde jag förstås redan innan m4/3 fanns. Så med den vanliga 4/3 till m4/3 adaptern kan jag använda de objektiven.

Jag köpte en Konica AR till m4/3-adapter på Tradera för ett drygt år sen. Kostade 260 kr (+ porto 16 kr).

Eventuellt är det samma adapter som enjoyyourcamera.com säljer på den här websidan för € 35,99 (cirka 300 kr).

Om någon nu är intresserad så kan jag rapportera att adaptern jag köpte från vintageobjektiv verkar väldigt gedigen, kostade 249 kr plus frakt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar