Annons

Action fel i Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

GabrielM

Medlem
The command "set" is currently not avaible...

Någon som vet varför det blir så när jag försöker köra vissa actions som jag vet fungerat tidigare...

Kolla att bilden är i rätt färgläge så att verktygen som ingår i makrot är tillgängliga. 8-bitars RGB-färg är ett bra utgångsläge.

Borde inte vara något problem men jag skall undersöka detta,

Det jag gjort i detta läge är att jag tog en screenshot, sen använde jag crop och sen action för olika effekter men då får den ibland för sig att säga att vissa kommandon inte finns tillgängliga för tillfället...

Edit. Hade 8bitars färgdjup och RGB...

Kolla så du försöker applicera makrot på ett vettigt lager. Har du t ex ett justeringslager markerat så kan du inte köra alla verktyg.

Har bara ett enda lager i bilden och inte gjort något med det mer än att klista in en screenshot...

Undersökt lite till och det verkar som den bland annat fastnar på Selection i actionen...Det är där man får "SET" felet...

Har visst två uppsätningar actions som är lika dana så det kanske är det som är felet, Någon som vet hur man resetar alla actions...
Måste man installera om PS då eller? Har testat Ctrl Alt Shift vid start men det hjälpte inte...

Det är bara att markera makrot och klicka på papperskorgen längst ner i paletten. Men jag har svårt att tro att det är det som är problemet.

Hur ser markeringskommandot ut i sin helhet?

Nä för jag såg det att den hänvisade till en annan action i actionen, så det var därför jag trodde den kanske blanda ihop det när jag fått konstiga actions...

Ni som har PS CS kan ju testa själva, det är bland annat Wood frame som krånglar...

Har du provat med att högerklicka på den lilla pilen under File Edit och valt reset all tools ( jag vet långsökt men hjälper ibland ).

Jag har cs och gjorde en skärmdumpmed wood frame. No problems.

mvh

JApp ahr testat att resetta allt...

Får helt enkelt installera om eftersom jag av någon anledning fått dubbla actions...

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto