Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

AA laddare

Produkter
(logga in för att koppla)

jdandanell

Aktiv medlem
Kanske en struntfråga men någon som har en bra laddare att rekommendera för AA-batterier? Gärna en som kan ladda ganska fort och kanske även kopplas in i bilen.

Jag har en äldre GP Powerbank hemma men den tar otroligt lång tid för att ladda och jag inte hur det är med underhållström när de väl är färdigladdade.
 
Inte för att racka ner på ert tips men jag söker en som är hyfsat snabb och som kan laddas via bilen (via adapter?).

Vad som är snabbt kan säkert diskuteras men ca 1h eller kortare är ju önskvärt.
 
Nån som vet hur viktigt det är med att ha urladdings-funktionen?

Jag har två laddare, den ena lite äldre har urladdningsfunktion och jag brukar använda den ibland när jag inte vet om batterierna är helt tomma, tyvärr är laddaren lite skadad av ett batteri som började läcka och det verkar ibland vara lite dålig kontakt i den, så jag använder mest den andra laddaren.
Stor och tung är den ochså, därför vill jag byta den mot nån nyare.
 
Nån som vet hur viktigt det är med att ha urladdings-funktionen?

Jag har två laddare, den ena lite äldre har urladdningsfunktion och jag brukar använda den ibland när jag inte vet om batterierna är helt tomma, tyvärr är laddaren lite skadad av ett batteri som började läcka och det verkar ibland vara lite dålig kontakt i den, så jag använder mest den andra laddaren.
Stor och tung är den ochså, därför vill jag byta den mot nån nyare.
På gamla Ni-Cd batterier var det viktigt för att bibehålla kapaciteten på batterierna, men nya Ni-Mh batterier är inte alls lika känsliga och således inte särskilt nödvändigt. (Det finns dom som menar att dom ändå mår något bättre om man gör det, men jag och många andra påstår att det i så fall är såförsumbart att man kan strunta i det)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.