Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

A900 reklam i National Geographics

Produkter
(logga in för att koppla)
intressant. men, tror inte detta säger så mycket ändå. jag blev i alla fall övertygad över att det var i en tidning men tydligen är inte alla det så jag accepterar nog inte detta ändå :D

Jag tror den är riktig, därför ska du, ja just du, genast beställa en och sälja din a300/350/700 till mig billigt.

Blir roligt att se om dom fortfarande kommer att ligga lite efter med denna kamera, dom jobbar ju så hårt, men har samtidigt haft det lite hårt med A100 och A700 som ofta stod i skuggan av Canon och Nikons nya modeller som släpptes precis efter.

Vill inte gå på knock

Varken Sony heller Pentax vill gå på knock dom backar hela tiden undan.Clinc unviker dom en del men få vassa vänster.högerslaget kommer alldrig.Hur funderar ledningen,vi kan inte rå på Canon-Nikon är dom tillsagda.Nästa A800 bör ju ha högre hastighet heller lika canon 6.3 B/s snabbare autofokus 0,15-0,20 100 jpeg extra fine.Finns det inga spioner hos Sony.På bilfronten förr i tiden köpte japanerna in både BMW och volvo(säkerhet) plockade i sär dom och drog nytta lärde sig.Sony måste gå i clinch med Canon.Mvh.Bengt

Vääääntar!

Jag kan inte vänta att få pröva den. :-D
Läste att den kommer ligga på runt 20,000 kronor...

Varken Sony heller Pentax vill gå på knock dom backar hela tiden undan.Clinc unviker dom en del men få vassa vänster.högerslaget kommer alldrig.Hur funderar ledningen,vi kan inte rå på Canon-Nikon är dom tillsagda.Nästa A800 bör ju ha högre hastighet heller lika canon 6.3 B/s snabbare autofokus 0,15-0,20 100 jpeg extra fine.Finns det inga spioner hos Sony.På bilfronten förr i tiden köpte japanerna in både BMW och volvo(säkerhet) plockade i sär dom och drog nytta lärde sig.Sony måste gå i clinch med Canon.Mvh.Bengt

Fattar inte riktigt här.. Sony fightas inte vad jag ser . Dom bjuder inte ens in sig i Canon eller Nikons ringhörnor där en samling hårt biast testsiter samt blaskor står o hejar på sina märken.....

Sony tycks gå sin egen väg utan att hänga upp allt på att "tävla".. och dom andra kommer få välja om dom skall försöka hänga med då kraftproven nu kommer slag i slag....För utan tvekan har Sony påvisat att detta inte är en lek.. Se hela linerna som ramlar ut ifrån A200 och uppåt.På dessutom kort tid... Den som inte inser att det är färdiglekt för Canon samt Nikon numera är totalt blind eller inbilsk..

Jag tror Sony kommer fullkomligt ändra hur marknaden seer ut samt har sett ut inom mycket snar framtid..Mycket snar också.. Dessutom kommer andra märken på belysning som spinn off då fler o fler kommer börja tänka om angående hur saker är och vad som är vad...
..
Canon samt Nikon har garanterat fått problem.Och dom vet det så solklart.. Bara deras vad man måste kalla "självmål" ifråga om 40D samt sedan 50D som tog bort all glans samt prestige runt 40D påvisar hysteri att snabbt göra saker som skapar headlines..

Så jag anser inte Sony backar.... Dom går sin egen väg med full maskin frammåt såsom självsäkra starka personer kan göra då man vet man är stark nog att ta vilken fight som helst på gatan i verkligheten och inte i uppgjorda matcher i ringhörnor där domarna deltar i reklamfilmer för konkurenterna..

Kanske har jag totalt fel. Det får framtiden utvisa.. Men Sonys sätt att aggera tyder mina erfarenheter inom marketing som att dom som sagt går sin väg på sitt sätt och inte på andras vilkor ..

Och som gamal "krängare/ marknadsförare" så kan jag enbart se att dom gör sitt jobb bra samt målinriktat i största almänhet...

spännande som attan denna Deckare som utspelas...

..
Canon samt Nikon har garanterat fått problem.Och dom vet det så solklart.. Bara deras vad man måste kalla "självmål" ifråga om 40D samt sedan 50D som tog bort all glans samt prestige runt 40D påvisar hysteri att snabbt göra saker som skapar headlines..

Så jag anser inte Sony backar.... Dom går sin egen väg med full maskin frammåt såsom självsäkra starka personer kan göra då man vet man är stark nog att ta vilken fight som helst på gatan i verkligheten och inte i uppgjorda matcher i ringhörnor där domarna deltar i reklamfilmer för konkurenterna..

Kanske har jag totalt fel. Det får framtiden utvisa.. Men Sonys sätt att aggera tyder mina erfarenheter inom marketing som att dom som sagt går sin väg på sitt sätt och inte på andras vilkor ..

Och som gamal "krängare/ marknadsförare" så kan jag enbart se att dom gör sitt jobb bra samt målinriktat i största almänhet...

spännande som attan denna Deckare som utspelas...

Intressant men du får nog tänka om lite här o där. Nikon har inga problem med vikande marknadsandelar för närvarande. Tvärt om är nog mer riktigt. Canon däremot har helt klart problem med sina marknadsandelar men om det betyder minskade volymer är en annan sak´. På en starkt växande marknad går det faktiskt att få en minskad marknadsandel även om volymerna går upp eller ligger stabila. Nu skall vi dessutom komma ihåg att Canon går från en extremt hög marknadsandel till en mer vettig sådan. Marknaden för DSLR har dessutom exploderat

Canon? Problem har dom helt klart. inte med dåliga kameror, långt ifrån men med marknadsandelarna är det annorlunda. Jag tror dessutom att dom är mer bekymrade över Nikons framfart än Sonys. Det är D40/D80/D200/D300/D700 och D3 som har tagit från deras kaka. Sedan D200 kom så känns det som om allt som Nikon gör är ett spjut rakt in i Canons hjärta. Tidigare låg dom lite snett jämfört med varandra och modellerna konkurrerade inte rakt av med varandra. Dessutom hade ofta Canon en eller annan fördel som vägde över men nu.......känns det precis tvärt om.

Sony? Har stora möjligheter anser jag och hoppas verkligen att de lyckas. Konkurrens skadar aldrig. De har garanterat resurserna men är de uthålliga nog? De har lyckats inom video och kompaktklassen men fortfarande så anser jag att Sony är ett marginellt märke inom DSLR. Inte tekniskt men väl volymmässigt.....Jag får inte riktigt grepp på deras ambition. Känns ibland som om de bara leker lite och testar. Kanske är de nöjda med Minoltas gamla kunder/marknadandelar. Realistiskt är det givetvis tvärtom. Sony är en gigantisk drake och har massor av resurser men.....Styrelsen och aktieägarna borde ha en och annan åsikt om Sonys framgångar inom DSLR. Men de kanske har andra områden att kägga krutet på. Tids nog vaknar förmodligen Sony ur sin törnrosa dvala

Senast ändrad:
jag behöver inte tänka om.. Jag är ingen politiker som måsta tala historia bakåt... Utan jag talar framtid.. Nikon samt Canon kommer få svettas framöver..Ojoj som dom kommer få svettas.. Sony har bara börjat och har redan satt sina spår i kameravärlden.. Om man tror detta kommer minska framöver så tror jag man har klart dåligt med marknadsförings erfarenheter bakom sig...Sådana sattsningar med denna makalösa kraft på kort tid påvisar ett stort engagemang med tyngd..

Det absolut ända som kan stoppa Sonys framfart inom systemkamror är aktieägarna.. Men då ljud o bild är ihop med foto så tror jag det vore otänkbart då Sony är stora i det segmentet... Däremot kan ett stort företag som Sony ta helt nya vägar med nytänkande samt nya sätt att använda saker bredda funktioner åt olika håll.. Dom har ju liksom kompetensen i huset redan..Så det är ju inte någon kostnad ens.. Där finns allt redan...

Detta gör ju även att saker går fort som sjutton då det inte krävs massa svammlande mellan olika intresenter eller olika utomstående som måste delta i projekt om man inte har kunskapen i eget hus..

Så jag tror hela Canon samt Nikons kontor har numera Svettservetter liggande vid styrelsemötena då man diskuterar framtida marknad och dess aktörer man skall "tas med"...

Om Sony ska ha en chans att slå sig in på proffsmarknaden måste de nog utöka sitt tämligen klena objektivutbud. 300/2,8 som längst (ljusstarkt) räcker inte, och även på vidvinkelsidan behövs nog mer. Att det finns massor av begagnat från Minolta spelar ingen roll för yrkesfolket som vill köpa nytt.

Ska bli intressant att se hur A900 presterar vad gäller brus och dynamiskt omfång. Förmodligen bra :)

Synd bara att den är så ful ...

Jag tror inte Sony är så korkade så dom inte har objektiv på lut till denna kamera..Om inte idag så väl inom kort..Annars vore dom just korkade..

Sony har bara börjat och har redan satt sina spår i kameravärlden..

Haha, du skämtar va? Var är det spåret?

Det jag inte fattar är varför Sony segar så himla dant, de har obegränsade resurser men använder dom inte till något vettigt.. Förräns nu då, om A900 släpps iomed Photokina..

Haha, du skämtar va? Var är det spåret?

Det jag inte fattar är varför Sony segar så himla dant, de har obegränsade resurser men använder dom inte till något vettigt.. Förräns nu då, om A900 släpps iomed Photokina..

Förstår du missat den nya A-serien i sin helhet. Men jag kan hjälpa dig med upplysningen så slipper du leta... A200 A300 A350 samt A700.. Och nu en A900.. Detta med raska kliv ifrån en första kamera som heter A 100..

Klart.. Sådant ifrån en nyligen genomförd samanslagning av ett gamalt märke som var Minolta in i det nya Sonymärket är inte att kalla för "spår i kameravärlden" väl för en del.. Men jag garanterar det anses vara rätt "stora spår i kameravärlden" på kontoren hos konkurenterna även om en del på forumen inte hajat det ännu...

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar