Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
A55 till A77 isofråga
- Trådstartare matknu
- Start datum
js1
Aktiv medlem
Du bör läsa den här delen av testet.
http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta77/19
http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta77/19
MattiasBredberg
Aktiv medlem
Hej,
Nu är A77+16-50 nere i lagom pris. Jag har en A55 idag och mina största vill-ha är vridbar skärm och så bra hög iso kvalitet som möjligt. Jag har kollat massa forum och det skiljer knappt något mellan A55 och A77 map iso....är det verkligen så? Vill inte tro det
Jag hade en A65:a ocn sålde den då jag inte tyckte den var värd pengarna. Har nu en A55:a och det är som jag uppfattar det same same.
Båda blir rejält frånåkta av A580 när det gäller rena bilder över ISO1000.
A55:an är åtminstone mindre än A65 och A580, alltid något.
Bertil Norberg
Aktiv medlem
Jag hade en A65:a ocn sålde den då jag inte tyckte den var värd pengarna. Har nu en A55:a och det är som jag uppfattar det same same.
Båda blir rejält frånåkta av A580 när det gäller rena bilder över ISO1000.
A55:an är åtminstone mindre än A65 och A580, alltid något.
Jag är ju ägare av både A580 och A77
Vill på¨stå att jag inte har några problem mes att A77 skulle vara extremt kornig vid höga ISO i jämförelse med A580. I de lägen då jag vill ta riktigt bra bilder med A77:an, så använder jag mig av funktionen"Handskymning". Hade med kameran idag på Sjöhistoriska Muséet och tog mycket bra bilder i deras montrar i urusel belysning. Funktionen finns på båda kamerorna, men A580 låter som man skjuter med en K-pist i dessa sammanhang, men 77;an jobbar tyst, snabbt och vibrationsfritt.
Som Lennart beskriver så ofta, så handlar det ju mest om att lära sig finesserna med verktyget, och jag vill påstå att 77:an är verkligen kul att jobba med då man lärt sig EVF:en. Det är ju kul när man kommer hem med resultat som man är såååå nöjd med.
Jag har även kommit över de problem jag hade i början med blixten. I mitt fal så visar det sig att blixten skall ha färska batterier för att jobba korrekt. Jag har en HVL- 58 AM.
Bertil