Annons

A350 eller 450D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo men visst Lars, att A700 som nu fått en moderna seriekollega i A900 och en i A350 bör se en avbytare i horisonten i form av någonting nytt är ingen fantasi, eller?

Vad kan komma?

Eller, om man nu vill ha någonting ännu bättre/kompetentare än A350 för rimlig summa extra pengar - vad väljer man? A700, någonting helt annat än att se tiden an och inte köpa en A700 för att om några veckor se en avbytare som får en att ångra sig?

En ny kamera är mycket sällan en revolution, rent bildmässigt, jämfört med den kamera strax innan i utvecklingen, - det kommer nya kameror hela tiden ...

Smartast, faktiskt, att köpa en utgående kameramodell, då ofta till bottenpris.
En kameras tekniska spec. har mindre betydelse, än vad man tror, om det blir en perfekt bild eller inte.
Fotografens erfarenhet är absolut det viktigaste!
 
Efterträdaren till A700 kommer inte bli billig. Så att betala idag runt 7000 kr för en ny A700 ifrån England tex som en del köpt sina ifrån mot att invänta en ny modell som skall ersätta en kamera som a700 ,,som jag tvivlar man får för mindre än 15000 kr och lite till ev.. Det kanske är en väntan man kan vara utan och välja som jag gjorde att lägga sig i senare delen av A700 livslängd.. Och sedan köpa min nästa uppdatering av hus i samma senare del om nån model framöver.. Därmed tjänar man tusentals kr för man slippar köpa då husen är som dyrast.. Sedan då man väl köper har dom firmwere som behövs kommit.. Så den kameran man köper är lite på sin topp liksom...Så en A700 i mina ögon sett är nu tiden för om man skall in i den cirkeln av upplägg för sina framtida ev byten av hus..


Troligen kommer efterädaren ha live view . Jag tror inte dom undviker denna sak nästa gång... Sedan är det väl ny sensor på G har man läst.. Men om så är sant eller ej vet man nog inte föränn kamran står där...
 
Å andra sidan tror jag att en FF kamera för runt 10000 dyker upp inom ett, kanske ett och ett halvt, år. Om det blir Sony eller någon annan som presenterar den ser jag inte i kristallkulan än...

Så sant!
Vad jag har hört, skall en D-SLR, FF från Sony, för konsumentsidan, redan vara klar, troligen lanseras den tidigare än inom ett och ett halvt år, från Sony är det nu tämligen tyst, brukar tyda på, att de laddar om ...

Grundtips 15000:-, för kamerahuset vid lansering, gardera med 13000:- efter några månader, senare kanske 11998:- hos MediaMarkt!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.