Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
A200 testad
- Trådstartare sagan
- Start datum
Zebulah
Aktiv medlem
Vad jag hatar beslutsångest *L*. Skiljde ungefär en tusenlapp först i pris men som sagt så ligger A2:an och A200 i princip lika i pris nu. Nåja eftersom jag lika inte hinner få kameran till jul så behöver jag inte stressa fram valet utan kan fundera lite till.
En annan fråga jag funderar på skall man köpa ett stort minneskort eller två lite mindre stora. Och om man hamnar på ett stort funderar jag på en microdrive men fungerar de lika bra som ett vanligt minneskort när det blir lite kallare? Och drar de mer ström från batteriet? Med tanke på den mängd foton jag tar idag under en normal fjällvandring och att jag vill fota i högsta kvalitet så är ett 2GB kort precis på gränsen. Och har man en digital kamera vill man kanske bränna ännu fler foton och sortera när man kommer hem.
Och är det någon som testat SD-kort med en adapter och fungerar det bra? Konstig fråga men jag har 2 st 256MB SD kort (kanske fler..) från en Compaq Ipaq på jobbet som jag kan använda mig av som extrautrymme om det kniper/fungerar.
En annan fråga jag funderar på skall man köpa ett stort minneskort eller två lite mindre stora. Och om man hamnar på ett stort funderar jag på en microdrive men fungerar de lika bra som ett vanligt minneskort när det blir lite kallare? Och drar de mer ström från batteriet? Med tanke på den mängd foton jag tar idag under en normal fjällvandring och att jag vill fota i högsta kvalitet så är ett 2GB kort precis på gränsen. Och har man en digital kamera vill man kanske bränna ännu fler foton och sortera när man kommer hem.
Och är det någon som testat SD-kort med en adapter och fungerar det bra? Konstig fråga men jag har 2 st 256MB SD kort (kanske fler..) från en Compaq Ipaq på jobbet som jag kan använda mig av som extrautrymme om det kniper/fungerar.
sagan
Avslutat medlemskap
En microdrive fungerar sämre i kyla och drar mer ström.Zebulah skrev:
Och om man hamnar på ett stort funderar jag på en microdrive men fungerar de lika bra som ett vanligt minneskort när det blir lite kallare? Och drar de mer ström från batteriet?
KGS
Aktiv medlem
Jaså? ja det är möjligt... men ner till -20 har jag aldrig haft tillstymmelsen till problem. Har fortfarande aldrig ägt nåt annat än Microdrivar (förutom det generösa 16MB kort som medföljde Aette!)
O vad gäller batterier så tar de numera aldrig slut. Det verkar gälla alla nyare digitalkameror. Debatten om batteritörstiga kameror verkar ha dött ut helt år 2004...
O vad gäller batterier så tar de numera aldrig slut. Det verkar gälla alla nyare digitalkameror. Debatten om batteritörstiga kameror verkar ha dött ut helt år 2004...
Zebulah
Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
O vad gäller batterier så tar de numera aldrig slut. Det verkar gälla alla nyare digitalkameror. Debatten om batteritörstiga kameror verkar ha dött ut helt år 2004... [/B]
Kommer ihåg första digitalkameran vi hade på jobbet. Lånade hem den och trodde att jag förstört den för efter 10 minuter dog den. Visade sig att den var i princip oanvändbar om man inte körde via vägguttaget *S*
sagan
Avslutat medlemskap
Okej, det har jag haft, microdriven låste sig i kyla då det var runt 20-, det gick inte att skriva till kortet.HDFS) (KGS skrev:
Jaså? ja det är möjligt... men ner till -20 har jag aldrig haft tillstymmelsen till problem. Har fortfarande aldrig ägt nåt annat än Microdrivar (förutom det generösa 16MB kort som medföljde Aette!)
In med kameran innan för jackan ett tag så fungerade den igen.
Jag har inte haft några sådana problem med flashkorten.
Det är oxå påtagligt att batterierna räcker kortare tid med microdriven, då särskilt i kyla.
I övrigt har min microdrive fungerat mycket bra och det efter flera års intensivt användande.
sagan
Avslutat medlemskap
niklasmagnus
Aktiv medlem
Någon som vet om det finns nå testsida som lagt ut en filmsnut där man klra 800X600 15b/s ????
Och hur bra uppläsning behöver man för att det ska vara okey.
Och hur bra uppläsning behöver man för att det ska vara okey.
sagan
Avslutat medlemskap
Ytterligare en test av A200:
http://www.dcresource.com/reviews/minolta/dimage_a200-review/index.shtml
http://www.dcresource.com/reviews/minolta/dimage_a200-review/index.shtml