Annons

A2. självutlösare 10&2s?

Produkter
(logga in för att koppla)

cale

Aktiv medlem
Jag kanske är helt hjärndöd (inte helt otänkbart direkt) men jag lyckas inte ställa in 2s självutlösare..
Inte för att det är nödvändigt att kunna göra det direkt men jag läser i intruktionsboken att det ska gå..

ställer man in det som påstås vara 2s så står det "Int" (=Intervall) i fönstret..
ställer man in 10s så börjar röda lampan blinka osv..

jag vill bara veta om det står fel i instruktionsboken eller om jag missat ngn detalj.

bifogar ett urklipp ur instr.boken

----------------------------------

Bilagor

• fraga.jpg
    fraga.jpg
    39.8 KB · Visningar: 102
det går inte att ställa in 2s så som det står att man ska göra.. jag lyckas inte iaf..

Eller du kanske har fått till det?

Senast ändrad:
Mja...vet inte riktigt vilken självutlösning du menar nu.
Om det står int. i rutan innebär det att du kan ställa in kameran att ta bilder med olika intervaller under så lång tid som minneskortet inte är fullt. Till exempel en gång varje kvart under en hel natt.

"Vanliga" självutlösaren som du använder för att T.ex ta ett självporträtt ställer du in på det vis som din instruktionsbok beskriver.
När självutlösaren är vald så får du en ikon iform av en klocka i förnstret. Ställer du in den på 2 sekunder får du dessutom en "2" bredvid klockan i förnstret.

/Catherine

ja, men det är just det jag inte lyckas med..

om jag ställer in så att det blir en klocka+2 i fönstret så tar den intervall-bilder..
ställer jag in så att det står klocka+10 så blir det 10s fördröjning

Hade samma problem själv men i mitt fal visade det sig att det var användaren och en korkad handbok som var felet. När du har vridit till själutlösare med den främre ratten vrid då den bakre ratten så att du kan växla mellan 10 & 2 sekunder. den symbolen du menar för 2 sek är alltså symbolen för intervall.

Vrid den bakre ratten vid 10 sekunder till 2 sekunder då fungerar det.

tack :D

jag misstänkte att de hade blandat ihop symbolerna för de två funktionerna (intervall o timer)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar