ANNONS
Annons

A2 ändrar inställningar

Produkter
(logga in för att koppla)

911RS

Aktiv medlem
På min Minolta A2 så ändras inställningarna när jag går från P låge till Auto läge. Det som ändras är X.fine jpg till fine jpg och color mode Embedded adobe rgb till nat (s.rgb). Jag hittar ingenting i instruktionen om att den ska göra så, hur gör era A2:eek:r? Tror ni kanske det är något fel på min kamera?

Det gör min A1 också, antar att det är normalt.
Om jag går in på autoläge och ändrar behålls dock inställningarna även om jag stänger av den.

Det är normalt, när jag läste instruktionsboken mera kritiskt visade det sig att den ska göra så. Jag trodde att den skulle återställa sig till den senaste inställningen. Men vad gör det jag använder knappt den inställningen utan antingen P eller M.

Jag tycker oxå att detta är högst irriterande så jag använder aldrig autoläget, kanske dumt, men jag orkar inte helt enkelt pga detta!

Vilket läge använder ni mest? Har ni någon inställning som ni har i de flesta lägen? Vilken är det i så fall? Och vilket läge använder ni helst tillsammans med blixt?
Vad är era egna "sk autolägen" som ni själva ställt in o sparat inställningarna på?

*nyfiken*

Det gröna auto-läget är ju tänkt som en "sambo-inställning", d.v.s. nån som normalt sett bara är van vid enkla kompaktkameror med full automatik ska ju kunna ta bilder även med A2'an.

P-läget är ju också full automatik, men där kan jag faktiskt gå in och förändra vissa inställningar, och dessa ändringar hålls kvar i minnet.

Gör jag förändringar i det gröna autoläget så glömmer kameran dem så fort jag byter läge eller stänger av kameran.

Motivprogrammen har jag kopplat bort och ersatt med egna minnesinställningar. Just nu varierar dessa inställningar rätt mycket eftersom jag experimenterar friskt för att komma underfund med hur jag egentligen vill använda kameran.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar