Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

A100 + HVL-F56AM continous drive

Produkter
(logga in för att koppla)

Jobend

Ny medlem
Jag har ett A100-hus och funderar på att komplettera med en HVL-F56AM blixt. Jag har sökt i både forum och på nätet efter info men det är en sak jag inte hittat något bra svar på och det är hur blixten beter sig med kameran i continous drive.
Det bästa vore om någon som testat eller någon som kan testa har lust att svara.
Hänger blixten med kamerans 3 bilder / s när man fotar snabba händelser eller blir det som med inbyggda blixten att kameran måste vänta på omladdning?
Jag gissar att detta är beroende på hur mycket effekt blixten ger.
Finns det någon som testat under olika förhållanden och kan ge lite kommentarer runt detta?

Jag har precis provat, den hinner inte laddas så snabbt (3bilder/s). Däremot "låser" blixten inte kameran som fortsätter att ta bilder. Nästa blixt kommer så fort den laddat klart.
Det är i övrigt en väldigt bra blixt med många möjligheter
/Lasse

Jag har en Konica Minolta 5600HS (D) och den bara tuggar på, bild efter bild. Då sänker jag effekten på blixten för att den ska hinna ladda. På detta sätt blir oftast minnet fullt före blixten är tom.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto