Annons

_DSC001 vs DCS_001

Produkter
(logga in för att koppla)

in2kma

Aktiv medlem
Hej på er alla D70 ägare!

Efter 1800 bilder har jag vaknat upp och noterat att min D70 synbarligen slumpmässigt namnger bildfilerna som _DSC001 eller DCS_001. Nummerserien rullar på som den skall, men prefixet varierar. Jag hittar inget system i kråksången så om någon kan hjälpa mig så blir jag tacksam. Mvh Kristofer

in2kma skrev:
Hej på er alla D70 ägare!

Efter 1800 bilder har jag vaknat upp och noterat att min D70 synbarligen slumpmässigt namnger bildfilerna som _DSC001 eller DCS_001. Nummerserien rullar på som den skall, men prefixet varierar. Jag hittar inget system i kråksången så om någon kan hjälpa mig så blir jag tacksam. Mvh Kristofer

Jag har skrivit tidigare i forumet om detta. Beroende på vilken färgrymd man använder så döps filerna olika. kör du AdobeRGB så döps dom som _DSC...
Kika längst ner på sidan 41 i den svenska manualen.

Re: Re: _DSC001 vs DCS_001

Trracer skrev:
Kika längst ner på sidan 41 i den svenska manualen.

Aha, ännu en gång har jag satt foten i RTFM fällan. Som ondskefullt slår sina käftar om min okunskap, och dess moder - motviljan mot manualläsning. Jag skall ta några Sobril och ge mig i kast med manualen. Onda värld, som förirrat sig i labyrinter av komplicerade skeenden att vi alla tvingas bli boklärda för att inte trassla in oss och ramla. Det VAR bättre förr.
Tack.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar