Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

.

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack själva! :)
Jag tycker det är väldigt bra att folk reagerar. Det känns ibland som att det är för mycket bilder och för lite diskussion på fotosidan... men det är en annan diskussion. :) Ha det gott!

Hehe, den här diskussionen satte en himla fart helt plötsligt.

Jag kan bara komma att tänka på den där hippin i vad-den-nu-hette-tv-serien som sa "Vegetables and Peace" regelbundet. Ett uttryck jag sympatiserar mycket med. Mer tolerans till folket!

Lycka till med era bilder, Elin och Daniel!
-Christian

Biomechanoid skrev:
Okej Åsa, men nu har jag förklarat hur det ligger till i alla fall :)

Jag gillade Åsas beskrivning av att färga håret grönt för att provocera och utvecklingen till lila. Var själv synthare i slutet av 80-talet. Rutigt, randigt hår, håret rakt upp och allt som hörde därtill. Säkert bland de första i landet med piercing också under samma period.. Det var skitkul och provokativt.

Sen var man ju tvungen att jobba också. Började som lärling hos en frisör fast fick inte vara kvar när jag allt för ofta kom sminkad på ett sätt inte denna gillade. Ok, började jobba med hästar istället och det gick ju.. Senare med musik och det gick också fast sanningen är att man faktiskt varit tvungen att anpassa en viss del av "provocerandebehovet" över allt.

Ibland kan det nog vara bra att vara lite lyhörd för andra, ta hänsyn och anpassa sig för att inte råka ut för så mycket av det ni kallar påhopp.
/Lotta

Biomechanoid skrev:
...Jag är visst objektiv beträffande Daniels bilder, vi brukar alltid rådfråga varandra innan vi lägger upp bilder och komma med förslag om vad som kan förbättras, så all kritik är redan oralt utförd innan en bild har laddats upp. Så då är jag ofta nöjd med det han har gjort och därutav oftast betyget en femma. Kan ju inte börja ge honom ettor bara för att "det skall se bättre ut" i era ögon.
...

Jag får nog hålla med Lotta, Åsa och Christian här. När modellen/frun/maken/flickvän/pojkvän ger höga betyg och skriver superlativer om en bild så uppfattas det nog av många som en smula patetiskt. Min flickvän har också bilder uppladdade på FS, men jag skulle aldrig drömma om att gå in och betygsätta dem. Det får andra, oberoende bedömare göra. Jag har ju redan talat om för henne muntligt vad jag tycker om hennes bilder, så jag ser ingen poäng i att skriva det. Bättre då att använda den tiden till att kommentera andra bilder.

Så resonerar jag. :)

Tack tack Christian, och detsamma :)

Ok Ulf. Men eftersom jag är sjukskriven har jag både tid att kommentera Daniels bilder likväl andras :) Folk får tro vad de vill helt enkelt.
Blir bara lite ledsen att ni tror att det är så att jag bara ger honom bra betyg för att han är min pojkvän när så är inte fallet.

Men ni får väl starta ett forum om oss då och disskutera det där, för hit hör inte ämnet i alla fall. Kommer dock inte att orka kommentera något när ingen ändock lyssnar på vad jag säger i mina svar utan bara fortsätter dra på ögonbrynen.

Nåväl, god kväll gott folk!

Biomechanoid skrev:
Blir bara lite ledsen att ni tror att det är så att jag bara ger honom bra betyg för att han är min pojkvän när så är inte fallet.

Jag har inte läst ett enda inlägg där det står att det är därför du betygsätter hans bilder så. Själv tror jag på vad du säger men tycker det är synd att du inte verkar förstå att folk faktiskt försöker hjälpa till.
/Lotta

Hej Lotta, förstår inte vad folk menar med att hjälpa till? Om det gäller bildkritik så förstår jag ju det här med att hjälpa till, bildkritik uppskattar jag till 100%, så länge den är konstruktiv och inte nått i stil med "jaha?" eller "vad skall det här föreställa?". Kanske bara jag som är trött och trög som missat något?

Mvh/ Elin

Biomechanoid skrev:
Kanske bara jag som är trött och trög som missat något?

Mvh/ Elin

Kanske det hjälper att läsa alla inlägg grundligt en gång till? Jag kan åtminstone inte förklara det mycket tydligare än att man kanske bör försöka lyssna på andra också ibland och vara en liten aning anpassningsbar.
/Lotta

Precis vad jag menade, det var därför jag skrev en liten aning anpassningsbar.:)

Det verkar ju som ni irriterats av påhopp och onödiga kommentarer och som jag ser det är vi flera här som försöker ge råd och vår syn på vad som ev. kan vara irritationsmoment. Lite synd är det när inte detta verkar uppfattas förstås för är man inte mottaglig för att försöka förstå andra också så är det nog svårt att förändra situationen. Jag menar att man kan ju inte alltid kräva att alla andra ska förstå om man inte bjuder till lite själv också.

För att återgå till första inlägget så handlade det väl inte om kommentarer utan om att Daniel tyckte att man ska acceptera varandra? Det tycker jag med, fast tyvärr upplever jag det som att det är lite tvärtom allt för ofta.

För mig tog det ett helt halvår som aktiv medlem innan jag fick känna hur det var att bli "påhoppad". Det var inte roligt och jag övervägde t o m att lämna fotosidan. Eftersom jag trots allt tycker det är en suverän sajt så gjorde jag inte det utan satte mig i stället och funderade på vad jag kunde ha gjort galet, vad jag kunde förändra i framtiden.

Det mest rättvisa för att komma tillrätta med det problemet vad gäller påhopp skulle ju kunna vara att alla parter funderade på vad vi själva gör eftersom vi blir utsatta.

Man kan faktiskt inte skylla allt på andra jämt.
/Lotta

Lotta,
jag tycker nog att du är lite orättvis mot Daniel och Elin, och jag tycker att de har varit öppna mot dig och tackat för dina (och mina) råd. Jag tycker också att de ömma tu har "bjudit till", vad man nu menar med det.

Räcker det inte med det nu egentligen?

Vad man sedan gör med välmenande råd är ju upp till var och en, och det är ju något man ser över tiden.

Jag tycker personligen att den här diskussionen börjar gå på tomgång.

Med vänliga hälsningar,
Christian

Ok Christian. Elin skriver att hon inte förstår vad folk menar med att försöka hjälpa till. Citerar: Hej Lotta, förstår inte vad folk menar med att hjälpa till? Om det gäller bildkritik så förstår jag ju det här med att hjälpa till, bildkritik uppskattar jag till 100%, så länge den är konstruktiv och inte nått i stil med "jaha?" eller "vad skall det här föreställa?".

Jag skrev i mitt första inlägg något om att kasta sten i glashus och därav anledningen till att jag önskar att ALLA tänker till.
/Lotta

cwe skrev:
Vad man sedan gör med välmenande råd är ju upp till var och en, och det är ju något man ser över tiden.

Självklart. Det var bara en önskan från mig om lite rättvisa och kanske ännu ett råd. Men ok jag ger upp.
/Lotta

Sluta inte Lotta, det börjar precis bli roligt.

;-)

Ordet ”elit” används i ursprungsinlägget men det ges ingen förklaring på vad som menas med eliten?

Är det tekniska virtuoser, diafilmsfotografer, antinaketextremer, ”aldriganvändablixt”nördar, lutaejhorisontfanatiker eller vad?

Bland mina "motståndare" på nätet - hackers - som brukar man prata om "elite hacker".

Fast så kan man ju inte stava, utan då heter det
"l33t h4x0r" eller något liknande.

M1p3R7 3 3l334t? 3113R hur? :)

Lotta, alltså, missförstå mig rätt. :) Jo, jag håller med dig om att vi alla bör tänka oss för noga innan vi skriver saker, och vara försiktiga med hur andra tar saker och ting. Jag hoppas att även jag lyckas med det?

-Christian

Senast ändrad:
Jag skulle helst slippa en defintionstråd på elit, porr. manipulering etc etc etc. Det har varit en hel del sådana och de slutar bara med dålig stämning.

Jag har med tiden insett att sådana saker inte fungerar att debattera i forumtrådar, möjligtvis att ni kan logga in i chatten och köra loss, men helst bör detta göras öga mot öga.

Ok?

lotelo skrev:
...

För mig tog det ett helt halvår som aktiv medlem innan jag fick känna hur det var att bli "påhoppad". Det var inte roligt och jag övervägde t o m att lämna fotosidan. Eftersom jag trots allt tycker det är en suverän sajt så gjorde jag inte det utan satte mig i stället och funderade på vad jag kunde ha gjort galet, vad jag kunde förändra i framtiden.

Det mest rättvisa för att komma tillrätta med det problemet vad gäller påhopp skulle ju kunna vara att alla parter funderade på vad vi själva gör eftersom vi blir utsatta.

De sista två styckena var det bästa och mest insiktsfulla jag läst på länge. :))

MP, det är svårt att förklara för någon som inte förstår, m a o ger jag upp.

Christian, jag förstår:)

David, det är OK.
Jag skulle mer än gärna ta detta IRL om det var möjligt. Den som skulle vilja fortsätta diskussionen kan ju boka tid för möte;)

Arleklint. =)

/Lotta

lotelo skrev:
Precis vad jag menade, det var därför jag skrev en liten aning anpassningsbar.:)

Det verkar ju som ni irriterats av påhopp och onödiga kommentarer och som jag ser det är vi flera här som försöker ge råd och vår syn på vad som ev. kan vara irritationsmoment. Lite synd är det när inte detta verkar uppfattas förstås för är man inte mottaglig för att försöka förstå andra också så är det nog svårt att förändra situationen. Jag menar att man kan ju inte alltid kräva att alla andra ska förstå om man inte bjuder till lite själv också.

För att återgå till första inlägget så handlade det väl inte om kommentarer utan om att Daniel tyckte att man ska acceptera varandra? Det tycker jag med, fast tyvärr upplever jag det som att det är lite tvärtom allt för ofta.

/Lotta

Vaddå skylla allt på andra? Vad som kanske menas är att folk trots allt kan väl åtminstone skaffa sig lite folkvett? Man kanske aldrig kan "acceptera" varandra, men åtminstone visa någon form av hänsyn för sina medmänniskor.

/Elin

Elin. Vart ska vi köra mötet då?

Det lustiga i situationen är ju att jag aldrig kände mig påhoppad eller utsatt innan din tid på fotosidan... Nu har jag ju i alla fall funderat över orsaken.
/Lotta [email protected]

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar