Annons

80-200/f2.8 haveri

Produkter
(logga in för att koppla)

sne

Medlem
Igår så behagade mitt 80-200mm med skjutzoom att packa ihop. Zoomen fastnade som berget vid ~100mm helt utan förvarning, bara ett krasande ljud just när det hände. Lät ungefär som glasskross :/

Så, innan jag ringt Nikon så undrar jag om nåt liknande hänt nån annan här och vad det gick lös på att få fixat (i runda svängar) ?

Ifall det finns nån annan tråd som tar upp det här så ber jag om ursäkt, men jag har inte hittat den.

// Richard
 
Låter inte trevligt, har ett likadanat som jag tänkt sälja. För ett par år sedan kärvade mitt med (dock inte lika mycket som ditt) men det sluta efter ett tag.

Lycka till och hoppas att det löser sig!

/ Alexander Ödman
 
Nu är objektivet hos Nikon iaf.
Får väl prisuppgift på lagningen under nästa vecka, hoppas jag.
 
För intresseklubbens notering så kan jag meddela att
idag fick man så den tråkiga återrapporten från Nikon.
Grejer i själva kroppen var paj och en rad småpiller utöver det, så det skulle gå på 3800:- att laga det.

Så jag ger upp det där objektivet, det får bli en dammsamlare i bokhyllan.

Men nu har jag en motivering till att handla ett 70-200VR istället...
 
Bara ett litet råd - för vad det kan vara värt - men jag skulle nog ha börjat med Lasses Kameraservice, innan jag gick till Nikons smedja...
YoursTruly,
_/h:mad::n:s:N.
 
Jodå, 70-200VR är det inget fel på direkt :)
Lekte lite med mitt nu idag.

Men nu bär det iväg OT, så fortsättningen på det blir en annan tråd isf...
 
Ett tips kan ju vara att skruva isär och se efter själv. Du har ju inget att förlora på det direkt. Ibland är det enklare än man tror att fixa felen själv. När man väl hittat felet så kan man ju annonsera efter ett annat likadant men trasigt objektiv och ersätta det som gått sönder.

Fast det är ju inte lika kul som att köpa ett nytt 70-200 förstås.

Mvh
Maverick
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.