Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

7D skärm problem

Produkter
(logga in för att koppla)
När jag jämnför kompisens nikon d 70 så visar dynaxen mycket bättre bilder i displayen. Och han måste man titta rakt fram annars ser man inte ett skit.
Jag tycker displayen är mycket bättre, och lika bra som tjejen canon 530.
 
Jag tycker själv att den är hyfsad inomhus, dock inte så bra som jag velat. Utomhus så vet jag inte om nåt annat är bättre men där är den inte bra.

Vet att testarna var impad över formatet på den när den kom men då var den väl också ensam om storleken (tror jag?). Däremot så fanns vissa invändningar, kom dock inte ihåg vilka? Kolla lite gamla tester så får ni se.

Vad jag funderar över är om det finns nån ny modell av nåt märke som är klart bättre utomhus? Min son har köpt en ny Sony Ericssonmobil & jag är oerhört impad av den skärmen ute i soljus, min gamla P900 (SE:S toppmodell för några år sen) är extremt mycket sämre.

Finns det nåt hinder för att en DSLR-skärm skulle kunna bli lika okänslig för ljus?

Ang. detta problem som trådskaparen har så är jag dock konfunderad, har aldrig hört talas om det förrän i denna tråd...

//Larsa
 
Angående felet som trådskaparen skriver om.

Jag hade förkjutnignar av de gröna pixlarna (pixelalignment) Felet är vanligt på tex LCD projektorer och nästan varje projektor förskjuter någon färg en rad hit o dit.
Så jag fick displayen bytt. Nu är kameran inne för att den underexponerar i ljusblandade situationer. Konstaterade fel efter att testa med annan Minolta kamera.
Men trådskaparen konstaterade inget fel på sin kamera efter besök på fotoaffär och jämförde där. Vi får väl se när bilderna läggs upp.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.