Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

7D fick ett bad!

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Jag är just hemkommen från en resa bla Zanzibar. Fotograferade vågor som bröt mot stranden och utan att notera så kom det en mycket stor våg och dränkte både mig och kameran min 7D. Mer kraftigt stänk än att kameran var under vatten. Kameran la av, av förklarliga själ. Hur stor chans är det att kameran klarar saltvatten om jag nu får igång den?

Du tog väl ur batteriet omgående?
Helst ska elektronik sköljas i rent sötvatten efteråt eftersom saltet leder ström.

Min gissning är att det tyvärr är kört.

Hoppas du återkommer och berättar hur det gick? Tåligheten till kamerahus brukar ibland dyka upp som fråga.

Gjorde samma sak med min i Thailand.
Sköljde den omedelbart med sötvatten och lät den torka.
Det gick att fota med den sen men flera saker fungerade inte som dom skulle.Fick en viss ersättning av försäkringsbolaget så jag köpte en likadan begagnad.

Hur pass dött är huset? Händer det överhuvudtaget något när man slår på strömmen?

Det vanliga med sjuan är att vissa knappar slutar att funka tills det har torkat. Bl.a. är joysticken på baksidan rätt känslig. Men en normal översköljning, typ "vattenkanna med stril i 2 sekunder", borde den klara utan att ge upp.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar