jockehj
Medlem
Har planer på att uppgradera utrustningen med ett nytt kamerahus men kan inte bestämma mig för om det är en 7D eller 70D jag ska välja. I dagarna går det ju att köpa en 7D billigare än 70D så därför velar jag mellan alternativen. Fotograferar idag med en 40D som jag egentligen är ganska nöjd med men skulle vilja ha en kamera som har bättre brusegenskaper vid högre ISO-tal. På senare tid har jag börjat att fota en del av grabbens inomhusidrottande så snabb autofokus är något som prioriteras.
Frågan är därför om det är stor skillnad i brusegenskaper mellan 7D och 70D? Och väger den mer robusta konstruktionen hos 7D upp (de eventuellt sämre) egenskaperna hos den äldre sensorn? De bättre egenskaperna hos 70D vid filmning har jag i alla fall idag inget behov av. Möjligtvis att den vridbara skärmen skulle kunna tala lite för 70D.
Tacksam för era kommentarer om vad ni skulle välja och då gärna med en kort motivering!
Tackar på förhand för hjälpen!
/Jocke
Frågan är därför om det är stor skillnad i brusegenskaper mellan 7D och 70D? Och väger den mer robusta konstruktionen hos 7D upp (de eventuellt sämre) egenskaperna hos den äldre sensorn? De bättre egenskaperna hos 70D vid filmning har jag i alla fall idag inget behov av. Möjligtvis att den vridbara skärmen skulle kunna tala lite för 70D.
Tacksam för era kommentarer om vad ni skulle välja och då gärna med en kort motivering!
Tackar på förhand för hjälpen!
/Jocke