Annons

7D - bara tre frågor.

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo Javille skrev:
Var på kvalitetsskalan ligger Sigma som tillverkare av objektiv? De gör väl objektiv som passar flera olika kameror, vad jag förstår. Med olika fattningar – Minoltas i det här fallet. Har ni erfarenheter av Sigma?

Finns nog inga generella svar, förutom att 'piraterna' oftast är lite billigare. Man får helt enkelt läsa in sig på objektiv för objektiv, och se hur testresultaten faller ut. Men jag tycker du gör rätt om du satsar på en zoom som börjar kring 18mm istället för 28; du får lite dålig vidvinkel annars. D5D säljs ju med ett nytt 18-70 som 'kit-objektiv', det kan oxå vara ett intressant alternativ. Vill du lägga några tusen extra och satsa på en riktigt skarp normal-zoom så rekomenderar många Sigma's 18-50/2,8.

/Per

Jo Javille skrev:
Och Janne! Vet du något om garantier i Europa? På technikDIREKT skrivs inte särskilt mycket om garantier. Förutom ett slags två veckor långt öppet köp hänvisas i regel till tillverkarens garantier, som väl i regel gäller 2 år..

Jag har ringt till Minolta Sverige och fick info att om Europa garanti är rätt ifylld då gäller den även i Sverige i ett år

Senast ändrad:
Jo Javille skrev:
Detta paket finns för övrigt att köpa från Tyskland för 8706 SEK + porto. Men hey! Här måste jag väl ändå missat nåt. Moms? Eller varför skiljer priset så mycket inom Europa..? 4000 SEK!?

Det där e ju rena D5D priset... är den där butiken pålitlig? *dreglar*

HDFS) (KGS skrev:
Det där e ju rena D5D priset... är den där butiken pålitlig? *dreglar*
Väönta lite med att dregla.
Såhär skriver butiken om D7D.
"Minolta Dynax 7 Digital KIT CMOS Sensor mit 6.1 Mio. Pixel, 8,5 Bilder/Sekunde,DIGIC II Prozessor, 1.5-10-fach Lupe im Abspielmodus, Slot für CF und SD-Karten (SD-Karten nur mit zusätzlichem Adapter), uvm. Mit Objektiv 28-100mm"
Och det är ju inte sant alls.
CMOS sensor???
8,5 bilder / sek???
Va e de för kamera dom beskriver egentligen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar