Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-200mm F4 L

Produkter
(logga in för att koppla)

viktorssonm

Aktiv medlem
Hej, jag funderar på att köpa en 300D från Ebay snart. Tänkte försöka få tag i en 300D + kitobjektiv för 7-8000kr. Det borde väl inte vara en helt omöjlig tanke på Ebay? Jag sysslar en hel del med sk "flightspotting" altså att fota flygplan. Då måste man ju ha en lite kraftigare zoom. Jag har tittat på en del objektiv men inte riktigt varit nöjd med kvaliteten.

70-200mm F/4 L, verkar dock vara bra. Frågan är bara hur får man tag på ett sådant för en rimlig penning. Dom verkar ju vara väldigt sällsynta. Finns inga begagnade i Sverige och på Ebay finns det bara ett fåtal. Nytt från Sverige är inte att tänka på(man är ju inte gjord av pengar) ;)
Går det att få tag på ett sådant objektiv för en ca 4000-5000kr? På Ebay har jag sett det i ett fåtal fall, men det gäller ju att hitta en säljare som kan skicka till Sverige utan moms. Antingen på något skumt sätt, eller någon inom EU. Naturligtvis helst det sistnämnda. Hur ser marknaden ut för detta objektiv, är dom så svåra att hitta som det verkar, eller har jag bara haft otur?
 
Paketobjektivet EF-S 18-55 mm kan du för 1000:- få köpa av mig för leverans i Stockholms innerstad. Objektivet är knappt använt.
 
Kitobjektivet får man ju nästan alltid med på Ebay. Så det är inte där problemet ligger. Det är 70-200mm F4 L, till en rimlig penning som är lite klurigare.
Men tack för erbjudandet iaf!:)
 
kameran finns på en hel del begmarknad även i sverige och även här på FS lite då o då till bra pris..

objektivet blir nog svårt att hitta till det priset..
 
Objektivet går att sälja för bara en eller två tusingar under nypris på nolltid, så det är svårt att göra ett 'klipp' där. Alla 70-200 zoomar av hög klass (även Sigma) är väldigt eftertraktade.
 
EF 70-200/4.0L köper du från B&H för 550$, dvs ca 4500 SEK. Frågan är bara var den ska levereras!? Du har ingen kompis i USA (helst utanför N.Y.) som ska till Sverige inom överskådlig framtid, eller snart får besök etc? Isåfall beställer du med leverans till honom för senare hemtransport till Sverige i resväska/handbagage. Om han bor i annan stat än N.Y. slipper du sales tax.
När han kommer till Arlanda så knackar han på hos tullen och ber att få betala tull+moms ;-).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.