raunavaara
Aktiv medlem
-är ofta återkommande till saluobjekt på säljesavdelningen. Vad beror det på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men om man vill byta, är väl det ett tecken på att objektivet inte tillmötesgår förväntningarna på resultatet. Det är klart att ett bländarsteg i ljusstyrka, kan vara ett argument, men det balanseras av större vikt och ohanterlighet. I övrigt är objektiven datorberäknade, så optiska skillnader i övrigt skall väl inte finnas
EF 70-200 är så bra att det finns Nikonister som blivit Canonister bara för att kunna använda Canons 70-200-gluggar.
EF 70-200 är så bra att det finns Nikonister som blivit Canonister bara för att kunna använda Canons 70-200-gluggar.
Verkligen? Låter extremt. Nog för att nya 70-200:an är ruggigt bra, men Nikon har ju uppdaterat sin också. Och den gamla 70-200:an ser jag inte som något nämnvärt bättre än VR1 från Nikon.
Fast på ett område utmärker sig iofs Canon och det är med den prisvärda F4 modellen...sen om den allena är värd ett systembyte är väl iofs högst individuellt...
Det är väl rätt logiskt - man väljer objektiv och därefter något som passar att skruva på bakom obketivet. Det finns ofta att lustig uppfattning om att huset är viktigare än optiken ibland märkligt nog. Helt logiskt och klokt att välja hus efter optiken man önskar. gillar man tredjepartsoptik kan man välja vilket hus som helst dock.
70-200 har länge varit canons paradgren och de är så bra att gamla 70-200 f/2.8 utan IS ibland ses som ett mediokert objketiv - inte för att det är det utan för att motståndarna i canons egen lineup är så vansinnigt bra allihopa att det egentligen utmärka objketivet bleknar lite..
Det är väl rätt logiskt - man väljer objektiv och därefter något som passar att skruva på bakom obketivet. Det finns ofta att lustig uppfattning om att huset är viktigare än optiken ibland märkligt nog. Helt logiskt och klokt att välja hus efter optiken man önskar. gillar man tredjepartsoptik kan man välja vilket hus som helst dock.
70-200 har länge varit canons paradgren och de är så bra att gamla 70-200 f/2.8 utan IS ibland ses som ett mediokert objketiv - inte för att det är det utan för att motståndarna i canons egen lineup är så vansinnigt bra allihopa att det egentligen utmärka objketivet bleknar lite..
Köpte först 70-200/4. Sålde till förmån för 70-200/4 IS. Köpte 70-200/2,8 eftersom jag fann den billigt. Den var sämre än 70-200/4 IS så jag sålde den. Köpte 70-200/2,8 IS II och sålde 70-200/4 IS.-är ofta återkommande till saluobjekt på säljesavdelningen. Vad beror det på?
En sanning med modifikation. Många gånger vinner man mer på att uppdatera optiken, men ibland är kameran flaskhalsen beroende på kraven. Men poängen var inte detta utan det faktum att det skulle finnas fotografer med Nikon-system som bytt till Canon pga. ett 70-200. Eftersom Nikon tillverkar väl så bra(2.8) motsvarigheter så såg jag inte logiken i det hela.
Självklart, men någon bra 70-200 f/4 har jag inte sett som det står nikon på. Det är mest en reaktion över fixeringen vid kamerahuset som ofta finns - optiken är nästan alltid viktigare.