Annons

70-200 f/4 L IS ???

Produkter
(logga in för att koppla)

Emil Fransson

Aktiv medlem
Tjohopp!

Har gått och väntat ett bra tag på denna glugg nu. Är det nån som vet något om leveransdatum på gluggen? Jag har sett att B&H har den på lager och även AC-foto. Men när kommer den hit till Sverige???
 
hej!
Jag fick mail idag från A-C foto att den skickas idag med leverans på tisdag. Blir spännande.
Jag är nöjd med A-C foto, Priset 1099 Euro.
 
På Fotomässan sa Canon killen att det skulle börja levereras i början/mitten på December och att man garanterat kunde räkna med att få vänta ännu längre om man inte ställt sig i kö någonstans.

/Mattias
 
Emil Fransson skrev:
Men när kommer den hit till Sverige???

Jag fick följande svar från Gunnar Wahlbeck på Canon, när jag kontaktade honom i slutet av oktober; Säljstarten är i november men exakt vilket datum vi får in dem vet jag inte.

mvh,
Niklas
 
Har den nu!

Emil Fransson skrev:
Du får ge ett utlåtande så fort du har testat den!

Var bortrest några dar så först i em kunde jag hämta den.Tog några hastiga bilder inomhus för inte kan man vänta till helgen och köra i dagsljus heller!

Den har fått en liten svanhals, men känns bra och snabb och framför allt lätt! Körde några bilder handhållna med F4, ISO 320, 1/60, 200 mm

Ska testa mer i helgen och hoppas på hyfsat väder och inte som det varit ett antal dagar nu.

Se bild på:
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/view.htm?ID=144161
 
Senast ändrad:
Nu testad på Cyberphoto - de verkar gilla den!

Undrar när den finns allmänt tillgänglig i Sverige?

Måste ju böraj plannera julklappslistan... :)



/Anders
 
Senast ändrad:
dagr skrev:
Jag vet inte riktigt vad du menar med allmänt tillgänglig, men Foto Video har den fortfarande i lager (som Anders Sundberg tipsade om ovan).

Med "allmänt" menade jag att den finns hos de flesta av de stora leverantörerna, man kanske föredrar en specifik leverantör.

Ser nu att den finns hos Cyberphoto (fanns inte i lager när jag postade) så den dyker väl upp hos de övriga inom kort och bör kunna landa i säcken till jul! :)

Anders
 
Om den finns i lager hos B&H varför inte beställa den därifrån ?

Sen lär ni även tjäna ett par hundringar på affären också.

Beställ idag och ni har gluggen vid er dörr i mitten av nästa vecka, kan det bli enklare ?

/kent.
 
Zoso skrev:
Om den finns i lager hos B&H varför inte beställa den därifrån ?

Sen lär ni även tjäna ett par hundringar på affären också.

Beställ idag och ni har gluggen vid er dörr i mitten av nästa vecka, kan det bli enklare ?

/kent.

Det är givetvis upp till var och en att handla där man vill. För egen del jagar jag inte alltid den sista hundralappen - det är inte bara pris som är viktigt när jag väljer leverantör. För min och mitt företags del försöker jag hålla mig till ett fåtal leverantörer av praktiska skäl. Gillar t ex Dustin för deras enkla och funktionella website, föredömliga orderhistorik, kuntjänst (jag jobbar som IT-konsult) etc. Andra har säkert också bra service men jag "orkar" helt enkelt inte registrera nya konton här och där bara för att de just nu råkar vara först eller billigast.

Dessutom - det är ju inte julafton ännu! :)

Anders
PS. I går gjorde jag ju så klart ett undantag från mina egna "regler" och svängde förbi Scandinavinaphoto på Kungsholmen för första gången och handlade en 430 EX - ibland måste habegäret stillas pronto! :)
 
japp då var den här :)

Det skrapar till lite när IS kopplas in och ur... Något ni andra märkt också? Så minns jag inte att 2,8 lät?
 
josef_k skrev:
japp då var den här :)

Det skrapar till lite när IS kopplas in och ur... Något ni andra märkt också? Så minns jag inte att 2,8 lät?

Så här skriver någon på Fred Miranda, recension för 70-200/4L IS:

http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=304

Pros: great lens as far as picture quality takes sharp photo
Cons: very noisy when using image stabilizer and too pricey

Takes a very nice sharp picture on my 400d canon, however i have just sent back to canon as when switching on and off the image stabilizer you hear a scratchy type noise which does not sound normal and also the pic frame tends to jump on some occasions.
 
Då har jag också beställt ett exemplar! Handlade ifrån Adorama.com där den kostade mig $1160 / 8120kr

Har länge tänkt att köpa en telezoom eftersom mitt längsta "tele" är Tamrons 90mm Macro f/2.8. Har heller aldrig ägt L-optik förut så det ska bli en riktigt trevlig bekantskap!

Hoppas den kommer hit innan jul! :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.