Annons

70-200 2.8 vilken?

Produkter
(logga in för att koppla)

Inteno

Aktiv medlem
Hej!

Funderar på att köpa ett 70-200 2.8 men vet inte från vilken tillverkare. Det står mellan sigma och tamrons relativt nya modell.
Men vilken skall jag ha, vilken har bäst skärpa och bäst/snabbast autofokus? Kan inte hitta något bra test mellan dom båda. Eller har ni några andra förslag? Kanske ett äldre nikon? Köper helst nytt och budgeten ligger väl runt 12k.

Mvh
 
Hade nog egentligen valt nikons nya 70-200/4 som andra alternativ tamrons nya 70-200/2,8. Fotosidans magisin senaste nummer redovisar lite tester. Har för mig att sigmas inte fick bästa betyg hos photozone, tror inte jag sett tamtons test där än. Om man bortser att /4 inte har /2.8 så tror jag det objektivet slår de andra på i princip allt
 
Om du vill ha ett "70-200" och inte ett tele, så har du även en 50-150 f2.8 OS från Sigma. Blir ca 70-200 på småbild för en cropkamera och kostar lite mindre.
 
Vill helst ha ett 2.8. Men skall ta en titt på nikons f4. Men det verkar vara Tamron som gäller med deras nya.
 
Scandinavian photo har två st begagnade Nikkor 70-200/2,8 VRII för cirka 14000. Om det räknas som runt 12000 hade jag satsat på en av de. I andra hand måste Tamrons nya med VC vara intressantast. För mig, kanske för dig
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.