Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
70-200/2,8 med "VR" från Sigma el Tamron?
- Trådstartare Totto15
- Start datum
dumbo
Aktiv medlem
Tamron har ju släppt en del objektiv med VC det senaste så det kommer nog att komma ett 70-200/2.8 åxå, så småningom. Sigma har väl inte varit lika "aktiva" med bildstabilisering den senaste tiden, men har ju haft tekniken längre än Tamron, så varför de inte kommit med någon kan man fråga sig...
Hur som helst tycker jag att framför allt tamron har ett mycket större problem att ta tag i och det är fokusmotorerna som är under all kritik.
Hur som helst tycker jag att framför allt tamron har ett mycket större problem att ta tag i och det är fokusmotorerna som är under all kritik.
microo
Aktiv medlem
Bra fråga, de borde verkligen ha såna i sortimentet. Den enkla förklaringen är säkert att de prioriterat utvecklingen av andra objektiv, men att de kommer så småningom.
Om jag får önska så skulle jag förutom trådens objektiv villja att Sigma förser sina långa telen med VR 300 2,8 och 500 4,5 skulle bli alvarliga utmanare till orginalgluggar med VR för att inte tala om Sigmas varkliga verstingar 800 5,6 och 300-800 5,6 tänk er de med vr vov!
Micke
Fogel70
Aktiv medlem
Jag tror att det är svårare att sätta in optisk stabilisering i ljusstark optik utan att optiken blir försämrad. Vill man dessutom hålla ner priset rätt rejält så blir det ännu svårare.
Tamron blev nyligen först med att lyckas med detta genom att sätta in stabilisering i sin ljusstarka normalzoom. Före detta så har tredjepartstillverkarna endast haft stabilisering i ljussvag optik.
Tamron blev nyligen först med att lyckas med detta genom att sätta in stabilisering i sin ljusstarka normalzoom. Före detta så har tredjepartstillverkarna endast haft stabilisering i ljussvag optik.
OscarM
Aktiv medlem
jag har precis köpt ett sigma 50-150/2.8, så snart släpper dom väl en bildstabiliserad dito
jag har oxå varit lite förvånad över att ingen tredjepartstillverkare släppt nån stabiliserad 2.8-glugg innan tamron släppte sitt 17-50/2.8 VC.
har gamla versionen utan VC och utan inbygd motor. är lite nyfiken på nya varianten, men känner mig oroad av den inbyggda motorn.
sigma har ju släppt/annonserat ett 18-50/2.8-4.5 OS, så lite händer ju iaf i OS/VC-väg för dem.
hade varit intressant att se hur mycket svårare det är att göra en bildstabiliserad 70-200/2.8, och hur det hade synts i priset.
jag har oxå varit lite förvånad över att ingen tredjepartstillverkare släppt nån stabiliserad 2.8-glugg innan tamron släppte sitt 17-50/2.8 VC.
har gamla versionen utan VC och utan inbygd motor. är lite nyfiken på nya varianten, men känner mig oroad av den inbyggda motorn.
sigma har ju släppt/annonserat ett 18-50/2.8-4.5 OS, så lite händer ju iaf i OS/VC-väg för dem.
hade varit intressant att se hur mycket svårare det är att göra en bildstabiliserad 70-200/2.8, och hur det hade synts i priset.