Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70/2.4 Limited prissatt

Produkter
(logga in för att koppla)
Scandinavian photo har det också prissatt nu, dock inte Cyber.

Pentax Objektiv DA 70/2,4 Limited 4 795,00 kr

Ja... fast jag är väldigt lockad av DA 21 också...
Hm, och så vill jag ha en macro för jag börjat tröttna har på köra FA 135 f/2.8 + K 50mm mellanring. Visst får jag bra resultat, men det är lite bökigt att koppla ihop och ur dem och ja, det vore ju trevligt med ett *riktigt* macro.

Hmm... beslut beslut.
Och allt kostar pengar! Gah!

*suck*...

Hälsar
R

Roland Mabo skrev:
Hm, och så vill jag ha en macro för jag börjat tröttna har på köra FA 135 f/2.8 + K 50mm mellanring. Visst får jag bra resultat, men det är lite bökigt att koppla ihop och ur dem och ja, det vore ju trevligt med ett *riktigt* macro.

Hmm... beslut beslut.
Och allt kostar pengar! Gah!

*suck*...

Hälsar
R

Jo det verkar vara ett fint objektiv...men jag gillade aldrig brännvidden 35 mm, då föredrar jag en normal.

Roland Mabo skrev:
.....

Hälsar
R

Jag tog en bild med DA 21 på full öppning..
En delförstoring i mitten och en i kant utan USM och med bright och skärpa o kontrast på 0 med Jpeg.

Bilagor

• 21mm-hela.jpg
    21mm-hela.jpg
    14.8 KB · Visningar: 607
Kantskärpan på full glugg kan man ju inte klaga på :)

Jag tvinagde sälja mitt FA20 till förmån för barnvagn och blöjor. Ett DA21 skulle nog underlätta sorgearbtet ett gäng.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar