Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

5D: Spegeln trillade ur - vad göra?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet att detta är en gammal tråd...

Postar detta i fall det skulle vara aktuellt för någon även nu 2013.

I vilket fall som helst så ville jag bara berätta att våran spegel lossnade 2013-07-26 och jag trodde det var kört för våran del. Satt och googlade ang detta och fick reda på det som står ovan. Att Canon 2009 uppdaterade sin sida och skrev att detta åtgärdas på garantin. Trodde inte det skulle funka då vi köpt våran begagnad och inte fått med originalkvitto.

Hur som helst...

Ringde Canon RCC i Göteborg idag 2013-07-29 och de sa att det bara var bara att lämna in den för det är livstids garanti på spegelproblemet. Åkte dit och lämnade, bad samtidigt om rengöring och en genomgång av kameran. I samband med reparation så är det halva priset på detta.

Summa summarum!

Reparation = Gratis
Rengöring/genomgång = 525:- (I samband med reparation)

Klockrent Canon!!
 
Vet att detta är en gammal tråd...

Postar detta i fall det skulle vara aktuellt för någon även nu 2013.

I vilket fall som helst så ville jag bara berätta att våran spegel lossnade 2013-07-26 och jag trodde det var kört för våran del. Satt och googlade ang detta och fick reda på det som står ovan. Att Canon 2009 uppdaterade sin sida och skrev att detta åtgärdas på garantin. Trodde inte det skulle funka då vi köpt våran begagnad och inte fått med originalkvitto.

Hur som helst...

Ringde Canon RCC i Göteborg idag 2013-07-29 och de sa att det bara var bara att lämna in den för det är livstids garanti på spegelproblemet. Åkte dit och lämnade, bad samtidigt om rengöring och en genomgång av kameran. I samband med reparation så är det halva priset på detta.

Summa summarum!

Reparation = Gratis
Rengöring/genomgång = 525:- (I samband med reparation)

Klockrent Canon!!

Glömde ju tillägga att jag även fick en likadan lånekamera utan extra kostnad..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.