Annons

5D Mark II fungerar ej med minnseskort

Produkter
(logga in för att koppla)

swwempa

Medlem
Min 5D vill inte längre ta minneskorten den står först och är busy sen säger den Error CF.
Och Kort ej formaterat Formatera kort med kameran.

Har prövat 2 kort som tidigare fungerat bra med kameran.

Det går inte att formatera korten heller med kameran.
Har provat att formatera i datorn och satt in dem men det hjälper inte.

Det är Firmware 1.0.6 i den och tänkte försöka med att uppgradera det men då behövs minneskortet.

Har även tagit ut batteriet och sedan satt i det och startar upp men det hjälper inte heller.

Är på semester och behöver kameran är det någon som har nån idé?

Det går att fota direkt med kameran till datorn utan problem.

Kan det ha kommit smuts in till kontakterna, jag hade problem med att läsa av kortet i kortläsaren och när jag kollade så satt det ett litet hundhår inne i kortet.
Om smutsen hamnar inne i kameran blir det nog knas där med.
Prova att blåsa ur korthållaren.

Minneskortläsaren

Min 5D vill inte längre ta minneskorten den står först och är busy sen säger den Error CF.
Och Kort ej formaterat Formatera kort med kameran.

Har prövat 2 kort som tidigare fungerat bra med kameran.

Det går inte att formatera korten heller med kameran.
Har provat att formatera i datorn och satt in dem men det hjälper inte.

Det är Firmware 1.0.6 i den och tänkte försöka med att uppgradera det men då behövs minneskortet.

Har även tagit ut batteriet och sedan satt i det och startar upp men det hjälper inte heller.

Är på semester och behöver kameran är det någon som har nån idé?

Det går att fota direkt med kameran till datorn utan problem.

Det verkar som om kortläsaren i kameran pajat! Samma symptom på min 7D-var bara att byta!

Något som kan hända är att ett av kontaktstiften har böjt sig när kortet sätts i kameran! Lys med en ficklampa och kika in i "hålet". Om man har tur kan det gå att räta upp, men oftast betyder det att man måste byta kontakt i kameran.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar