Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

5995:- för A100 på Arlanda

Produkter
(logga in för att koppla)
Det var inte taxfree vad jag förstod. Jag åkte SAS till finland, så det måste ha varit terminal 5.

Terminal 5 är ju rätt stor, dock hade dom en stor pyramid med organge-glänsande askar så det ska inte gå o missa. Det var i en elektronik/foto affär (som inte har sprit, godis o kläder)
 
men den är på väg ner i pris, Sony @ 100 (med kitobjektiv)
Elgiganten har den för 6999 kr den här veckan,
enligt annonsblad som dök upp i dag.
 
Eftersom jag aldrig suttit i ett flygplan och därför ytterst sällan befunnit mig på Arlanda så skulle jag vilja veta om man kommer åt den affärn utan att resa till "Homp"?! =) Är sugen på ett stycke Alpha nämligen, men jag vill inte gärna flyga... Hehe!
 
jag instämmer föregående talare,
att flyga är ruggigt överskattat.
vänta och vänta och vänta. och sedan sitta i en klaustrofobisk liten låda och se flygvärdinnor stressa förbi med mikrovärmda bullar. Inte alls kul.
Och sedan när man väl ska av, vänta-vänta-vänta och stå vid ett fånigt band och se förbannat löjlig ut.
Och väl på plats...vänta-vänta-vänta på taxi eller buss till tätorten.

tacka vet jag tåg.
 
Hahaha! Är det så det är att flyga?! Då blir det Visby i sommar igen... =) Men som sagt, kan man handla på det där stället utan att flyga?
 
Berbo skrev:
Eftersom jag aldrig suttit i ett flygplan och därför ytterst sällan befunnit mig på Arlanda så skulle jag vilja veta om man kommer åt den affärn utan att resa till "Homp"?! =) Är sugen på ett stycke Alpha nämligen, men jag vill inte gärna flyga... Hehe!

Affären finns i transitområdet, man måste alltså resa eller jobba på flygplatsen för att kunna köpa kameran. Priset är 5990 kronor inklusive kitobjektiv. Är du interesserad kan jag hjälpa dig.
 
Tack Fredrik det var jättesnällt av dig! Jag hör av mig när det blir aktuellt! MVH: Matte
 
christianhylse skrev:
jag instämmer föregående talare,
att flyga är ruggigt överskattat.
vänta och vänta och vänta. och sedan sitta i en klaustrofobisk liten låda och se flygvärdinnor stressa förbi med mikrovärmda bullar. Inte alls kul.
Och sedan när man väl ska av, vänta-vänta-vänta och stå vid ett fånigt band och se förbannat löjlig ut.
Och väl på plats...vänta-vänta-vänta på taxi eller buss till tätorten.

tacka vet jag tåg.

Jag håller med dig om att all väntan är jobbig, men känslan när planet accelrerar och lyfter är grymt skön och gör det värt att flyga!

Tåg är en trevlig transportform inom landet så länge de håller tidtabellen och det är tyvärr inte så ofta...
 
Är i oslo nu och snart på väg hem, är det ngn som vill ha en så är det bara o sätta in 6000 på mitt payson konto =) Givet att man kan handla vid landning men har för mig att det ska gå.

Annars kan man nog köpa ngn billig flygbiljett o sen knalla in o köpa... borde ändå spara några hundra.
 
Sony hade ju siktat på succé och förmodligen tillverkat kameror därefter. Att då ligga på marknadsdelar på <7% världen över gör nog att det ligger lite väl mycket kameror på Sonys lager = very bad.

Hälsningar

Adam
 
Vet nån om dom fortfarande har A100 för 5995:- på Arlanda?
Ska ut och resa lite på fredag och tänkte kanske passa på.
 
Vet inget om priset men jag har för mig att jag såg alphan på arlanda för ett par veckor sedan. Jag skulle gissa att man behöver ha en biljett utanför EU för att få ett så lågt pris eller möjligen ett icke europeiskt pass?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.