Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

550D & Sigma EF-500 DG super, endast full effekt?

Produkter
(logga in för att koppla)

nilsemil_thn

Ny medlem
Hej, köpte för ett tag sen en 550D och till min förvåning så fungerar inte min Sigma blixt som den ska. Verkar bara gå att få full effekt. Med min gamla 350D och tjejens 450D så fungerar den utmärk i automatikläget. Är inte så kunnig på blixtar än utan har förlitat mig på automatiken och kanske ökat eller minskat styrkan något steg. Har läst i manualer till både kameran och blixten men kommer bara fram till att det ska fungera. Blixten heter EF-500 DG super.

Har sökt men inte hittat information om problemet. Tycker att den borde fungera även till en nyare kamera. Någon som har råkat ut för något liknande? Kan Canon ha lagt in någon begränsning vid användandet av andra blixtar än Canons? Skulle vara intressant att testa en Canon blixt för att se om den fungerar med min kamera.

Hoppas att någon här vet lite mer. /Jonas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.