Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
500 kronors stativ
- Trådstartare markanini
- Start datum
ToLu
Aktiv medlem
Jag köpte ett stativ för runt 500kr, ställa in kameran i rätt vinkel är väl inte helsmidigt. Stabiliteten går att lösa med tanke på att det finns en krok undertill där man kan hänga diverse tunga saker. Jag gick körde med tipset "en kasse med diverse tunga böcker i".
Kort och gott, det funkar men jag hade väl gärna haft ett bättre!
/Tomas
Kort och gott, det funkar men jag hade väl gärna haft ett bättre!
/Tomas
Jeppe
Aktiv medlem
Hmm hoppas ni inte har någon tyngre utrustning grabbar..
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=10923#post106925
Där har ni vad ett Velbon 343 Maxi presterar med en lång och tung optik..
Pris på ett velbon 343 Maxi : 700:- och då är detta ändå ett av de "bättre" velbon..
Försök få ihop pengar till ett Manfrotto 055 med en bra kula på.. Det lönar sig i längden.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=10923#post106925
Där har ni vad ett Velbon 343 Maxi presterar med en lång och tung optik..
Pris på ett velbon 343 Maxi : 700:- och då är detta ändå ett av de "bättre" velbon..
Försök få ihop pengar till ett Manfrotto 055 med en bra kula på.. Det lönar sig i längden.
törnan
Aktiv medlem
köp ett stativ som passar din plånbok sen moddar du det så att det passar för ditt användningsområde, jag köpte ett stativ för ~400;- som var på tok för lätt(~1kg) jag öppnade det helt sonika i "fötterna" och viktade upp det med armeringsjärn så nu har jag ett stabilt stativ når jag vill det och ett lätt när jag vill det.
Ditt 80-300 saknar förmodligen stativfäste vilket gör kombinationen obalanserad och ranglig på stativet så det ställer nog faktiskt högre krav på stativet än ett tyngre objektiv som har stativfäste.sebbex skrev:
Min tyngsta utrustning är följande:
Nikon F601
Sigma 80-300mm
Tror du att Velbon stativet klarar den tyngden?
Ellery Sneed
Aktiv medlem
Hade ett Velbon 680, ett smidigt och lätt stativ men hur jag än försökte fixade det inte tyngden från min D30/EF300/Ext1.4...
Jag har nu inhandlat ett Manfrotto 055CLB + 141RC
och helt plötsligt känns det betydligt roligare att ge sig ut med tele och macro...rekommenderas!
Jag har nu inhandlat ett Manfrotto 055CLB + 141RC
och helt plötsligt känns det betydligt roligare att ge sig ut med tele och macro...rekommenderas!
Pott
Aktiv medlem
svar från en 21 årig pojke
Ett Velbon 660 funkar ok för mig, jag är en 21 årig pojke som sällan använder stativ och därför inte ville investera allt för mycket pengar i det, dessutom är det skönt att ha ett lätt stativ som man orkar bära med sig, jag får en kännsla av att ett sådantdär lantmäteristativ på 12kg eller nått ofta blir lämnat hemma...
sebbex skrev:
Räker ett bra Velbon stativ ått en 12årig pojke?
[/B]
Ett Velbon 660 funkar ok för mig, jag är en 21 årig pojke som sällan använder stativ och därför inte ville investera allt för mycket pengar i det, dessutom är det skönt att ha ett lätt stativ som man orkar bära med sig, jag får en kännsla av att ett sådantdär lantmäteristativ på 12kg eller nått ofta blir lämnat hemma...