Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

50-200 L, vilket objektiv såg jag?

Produkter
(logga in för att koppla)

Agonotheta

Aktiv medlem
jag var idag inne i en fotoaffär för en kompis skulle titta på ett 70-300 objektiv, under tiden stod jag och tittade på det jag tror var begangnathörnan och såg ett canonobjektiv.
det var ett 50-200, bländartalet slutade på ,8. såg inte första siffran. jag tror dessutom det var ett L-objektiv. det var ett vitt objektiv med en röd linje runt en bit upp på objektivet.
det betyder väl L?`

nu satt jag här och tittade efter det objektivet men hittar inte det.
är det ingen som har det objektivet eller är det så pass antikt att det var innan fotosidans tid?

nej, jag såg inte vad priset var men är du intresserad så kan jag säkert kolla det.

men det som gör mig lite osäker på att det skulle vara detta objektiv som du länkade till Andreas är att alla bilder jag hittat visar ett svart objektiv.
det jag såg var vitt.

Urban: mmmm... jag måste hålla med om att det är likt men med tanke på den dåliga bilden så tror jag alla vita objektiv hade varit likt det jag såg.
jag är helt säker på att det var ett Canon objektiv.

Jörgen: usch! att du bara vågar försöka uttala det. tänk om du nu råkar köpa en sån när du går i sömnen. kanske blir en 4 Mpix för 35000 ;-)

om man plockar bort "struten" på det övre objektivet och målar det vitt, så såg objektivet ut. på denna sidan http://www3.xitek.com/bingqiku/cano...m-stand-fig.htm

jag får nog gå ner till affären och ta några bilder på objektivet så ni tror mig.
anledningen till att jag frågar om objektivet är att det hade passat bra in i min samling och täckt upp det "glapp" jag har.
mitt andra alternativ är ett 70-200 2,8 L IS men det är en liten aning dyrt för tillfället.

ehrrmmmm.... gulp (sväljer min stolthet).

jo det var visst ett sigma.
är det något att satsa på eller är det "bara skit".
jag kollade aldrig vad objektivet kostade eftersom affären var fullproppad med folk.
men tycker ni det kan vara något att ha eller ska jag skramla ihop till drömobjektivet istället?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar