Annons

5 år och kan kommentera..

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack själv Peter :)

Jag försöker att inte skydda mina barn för mycket. När de sedan blir tonåringar så märker de en värld som funnits hela tiden men inte visats för dem. Jag tror det är dåligt för förtroendet gentemot föräldrarna. Men detta sker givetvis med måtta och det kräver att man, som du säger, alltid är med och berättar. Det är skitjobbigt, men nödvändigt. Dessutom garanterar det ju ingenting egentligen.

Vi är nog på samma plan. Jag har inget mer att säga. Förutom att Lineas farmor kanske också är som jag eftersom hon får se dina bilder.

Man måste vara medveten om att allt man gör och säger även kan nå fram till barn även om det inte är avsikten. Därav en del protester mot bl a en del av dina bilder här på fotosidan!
Men du är nog inte den förste att känna sej helt ställd inför ett barns kommentar eller fråga. Ofta kommer barn med väldigt obekväma frågor, just därför att de förundras över oss vuxnas konstiga påhitt.... och det kan bli lite knepigt att förklara ibland!
Du behöver ju inte svara, om du inte vet riktigt vad du ska säga.
Men lägger du ut bilder måste du vara beredd på att få kommentarer - inte bara från barn - som kan göra dej både osäker, ställd och undrande. Men det är väl så vi kan utvecklas som människor, genom att försöka förstå hur andra människor tänker och tycker, även om det inte överensstämmer med ens egen uppfattning.
För inte vill du väl ha bara applåder?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar