Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

4gb minneskort från mp3 spelare?

Produkter
(logga in för att koppla)

quackpack

Aktiv medlem
Läste nånstans att man kunde köpa nån creative mp3 spelare med 4gb minneskort o sno det o använda i digitalkameran.. o det jag undrar någon som testat? tjänar man på det? =)
//Peter

Det skulle tydligen bli betydligt billiagre.

men det sägs också att det inte längre går. De har kommit ut med en ny modell där man inte kan ta loss microdriven.

Den nya modellen så är MP3 spelaren "rak" i gamla (där det fungerar att ta ut den) så ligger den "snett" i förpackningen, på nya står det även 4 GB i rött. Det gör det inte på gamla.

Det var Creativs Muvo2 som hade en 4GB Hitachi/IBM microdrive i sig.

Dock ska det enligt ryckten användas pålödda Microdrives istället för vanliga Compact Flash Microdrives.

Jag testade detta i helgen med en spelare jag köpte från Dustin i förra veckan (tydligen den gamla modellen, eftersom det funkade).
Det gick säkert gättebra, men herre gud vad det gick sakta. Jag har Sandisk Ultra kort normalt och var tvungen att byta mitt under vigseln för att hinna med. Sen sög den formligen all kraft ur kameran.

Så nu har jag åter en MP3 spelare med 4Gb...

Damocles skrev:
Det var Creativs Muvo2 som hade en 4GB Hitachi/IBM microdrive i sig.

Dock ska det enligt ryckten användas pålödda Microdrives istället för vanliga Compact Flash Microdrives.

Den nya modellen så är MP3 spelaren "rak". I gamla (där det fungerar att ta ut den) så ligger den "snett" i förpackningen, dessutom är gamla förpackningen betydligt större än på den nya . Det står även 4 GB i rött. Det gör det inte på gamla.

Som sagt. det går att se på dom =)

o glöm inte att formatera kortet i Windows, FAT32 och 32 bitars cluster. då blir den betydligt snabbare.

froderberg skrev:
Gäller det också med 1GB microdrive?

Bra fråga, säkerligen, men jag förstår inte varför man vill köpa 1GB mp3:an för typ 2500 när man kan få 4GB:arna för runt 3000?

Dessutom blir det dyrare, 1 GB kortet kostar inte mer än typ 1500-2000.

Proboarder skrev:
Bra fråga, säkerligen, men jag förstår inte varför man vill köpa 1GB mp3:an för typ 2500 när man kan få 4GB:arna för runt 3000?

Nu sa ju inte Magnus att det var 1GB-microdriven som sitter i mp3-spelare det gällde, utan jag tror snarare frågan var om "vanliga" microdrive (alltså 1GB) blir snabbare genom att formatteras i FAT32 32-bitars cluster.

Om du nu kan hitta den gamla modellen som inte har fastlödd microdrive så gick den på ung 3000, det var därför det var så förmånligt med tanke på att en separat microdrive på 1GB gick för 2500 på samma ställe. Datorbutiken.com i det här fallet.

quackpack skrev:
okej så det funkar va får man pröjsa ca för mp3 spelarn me 4:a gig då? och alltså har ett 192mb sandisk kommer det gå tok slött o spara ner bilder eller? :-/

edit:
någon som vet om ex denna skulle funka?

http://www.pixmania.com/se/se/39618/art/creative/mp3_spelare_muvo_4_go.html?srcid=85

Kan man bara veta genom att se kartongen, testa maila dom och fråga. =) Röd 4GB text, och / eller rak spelare i lådan = fungerar inte. Hade o göra med Pixmania härommånaden, mkt trevligt folk.

Det gäller att agera fort :)

Nu i efterhand har man ju märkt att MD'n är något slöare än mitt 256MB CF, speciellt med RAW-filer. Jag brukar också göra slut på CF'n först. Trots hastigheten så är det ganska befriande med ett 4GB kort. Man kan hålla på en helg utan att behöva oroa sig för platsbrist.

4GB-kort... ett bra sätt att köra slut på slutaren. *klick* *klick* *klick* *klick* *klick* *klick* *klick* *klick* *klick* *klick* *klick* *klick* *klick*

ANNONS