Annons

4700:- for en Canon Rebel XT

Produkter
(logga in för att koppla)

patric.carlsson

Ny medlem
Ar just nu i San Francisco och letar efter en kamera . Gick langs med hamnen nere vid Alcatraz och dar finns det flertal fotoaffarer som saljer denna kamera. Men priser skiljer sig grymt mycket fran stalle till stalle. Allt fran $599 (ca 4700:) till $799 (ca 6200:). Och detta ar da med kit objektiv och minneskort och batteri m. laddare.
Nagon pa detta forum som handlat dar?
Personligen tycker jag det later lite skumt med 4700 for den kameran.
Skulle ni ha kopt?
 
Det låter ju lite väl billigt med tanke på vad den kostar på sammys.
http://www.samys.com/product.php?ItemNo=CANO0209B003

Min erfarenhet är att priset ofta inkluderar att man köper en packe tillbehör till inte lika trevliga priser. Skulle man inte vilja köpa detta så har priset en tendens att gå upp när man väl ska betala. Detta fenomen har jag träffat på både i Asien och USA.

Tänk även på att Canons garanti på digitala hus inte gäller här i Sverige.
 
Jag var där för inte så länge sedan... och gick förmodligen i precis samma affärer. Visst, man kan göra en del fynd, men de är ju inte direkt förtroendeingivande, och jag skulle definitivt inte köpa kameran där utan att få prova den på plats och se allt som ingår.
Om man jämför med en vanlig handlare därborta (t.ex. Ritzcamera, finns ett flertal i SF) så tar de ca. 1000$ för kameran + kitoptik, sen kanske man kan ordna med någon mer rabatt eller så.
Men visst, fick jag testa kameran ordentligt och försäkran om bytesrätt på något sätt, så kan man göra fynd.
Själv köpte jag bara ett Cir. Polariserande filter i en av butikerna nära Fishermans Wharf, och det gick att pruta bort två tredjedelar av priset... och det funkar bra!
//Milan:)
 
Jag skulle inte ha köpt, jag skulle ha köpt en KM 7D med objektiv här i sverige för 5995kr på expert, grymt mycket bättre kamera enligt mig.
Jag har en 20d själv så jag är väl canonian, men en 7d för 6kkr är mycket prisvärt
 
Priserna ÄR mycket lägre i USA! Själv skulle jag aldrig handla ny kamerautrustning i Sverige! Men det är kanske för att jag är fattig student! ;)

För att ge dig en liten indikering vad dRebel kostar i New York – med kittet $784.95 alltså 6,170:-, med 2GB minneskort $892.95 alltså 7019:-. De tycker jag är ganska bra riktpriser. Något mycket lägre är nog lite skumt.

Tänkt dock på följande när du köper kameran:
• Jag antar att du ska ta lite kort med kameran direkt, men om inte är det i alla fall viktigt att du tar ur den ur sin låda och tar några kort med den innan du går igenom tullen. Annars är det risk att du får tulla för varan och det är inte billigt.
• Det är ett annat eluttag till laddaren än i Sverige, men det är lätt att byta.
• Tänk på att det tillkommen Moms när du köper den, jag tror att CA:s ligger på ungefär 8,5%.

Lycka till!
 
Kom ihåg att du inte får någon garanti i Sverige på kameran om du köper den i USA.

Optik däremot får du garanti på, så det kanske är det du ska satsa på att köpa i USA.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.