Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

430EX till reparation?

Produkter
(logga in för att koppla)

EnAnnanCarl

Ny medlem
Tjenare.

Jag var ovarsam härom dagen. Tappade min 400D i marken, vilket resulterade i att fästet på blixten gick sönder ("vingarna" som håller fast blixten i skon gick av i ytterkanterna).

Är det värt att skicka den på reparation, eller är detta något man kan skruva ihop själv?

Jag lagade min Sigma blixt i stället för att lämna in den för ca 700-1000:-
Själva blixtskon kostade 100:- inkl porto och var inga problem att byta, lite "pilligt" men annars inga problem.

Borde inte vara så stor skillnad på en Canon och Sigma blixt.

Jag lagade min Sigma blixt i stället för att lämna in den för ca 700-1000:-
Själva blixtskon kostade 100:- inkl porto och var inga problem att byta, lite "pilligt" men annars inga problem.

Borde inte vara så stor skillnad på en Canon och Sigma blixt.

Jag köpte en ny sko till min 430ex i sommras då den gått sönder .. Nu har det hänt igen och tyvär har användaren som skrev in min gästbok om vart man kunde beställa en ny tagit bort sin användare ...

Någsom kan besvara min fråga vart jag kan beställa en ny?

Väldigt tacksam för svar.

Har för mig jag hittade fot till 580 på ebay, kanske är samma/lika på 430? Om inte annat så borde den också gå att finna där.

Har för mig jag hittade fot till 580 på ebay, kanske är samma/lika på 430? Om inte annat så borde den också gå att finna där.

Oh, ska försöka kolla up det : /
Är det ingen annan som vet den svenska sidan? var det inte något med " MK electronics" ?

Snälla det är akut :(

De heter numera Convena International. Ligger i Mölndal.
Jag har varit där och köpt delar över disk, men de är mest inställda på telefonkontakt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar