Hoffie
Aktiv medlem
Hejsan mitt första inlägg här!
Jag står inför ett stundande systemkameraköp. Det står mellan 40d och 450d, dock tycker jag 450d är för liten för mina händer. Därför måste jag köpa ett batterigrepp till, om valet faller på den.
Nästa frågeställning är om jag ska handla i USA eller Sverige.
Jag åker till USA den 24e juli. Vad jag har förstått är inte garantin världstäckande, om man inte köper till någon slags extragaranti (rätta mig gärna!!).
USA-priser (inkl. moms, dollarkurs på 6,00 kronor, bhphoto.com)
40d-hus - 7420:-
450d-hus+batterigrepp - 5924:-
Jag hade tänkt lägga ca. 10 000 på hus+glugg, så i exemplen ovan ger det mig ca 2600:-/4100:- att lägga på ett objektiv.
Sverige-priser (scandinavian photo)
40d-hus - 10450:-
450d-hus+batterigrepp - 7790:-
Pengar över till objektiv är i detta fall då -450:-/2210:-
Är det värt de extra pengarna att handla i Sverige, med tanke på garantier och service?
Jag antar att man inte ens behöver bekymra sig om att få cashback, på en kamera köpt i USA?
Jag vill gärna ha tips på bra gluggar också, jag tänkte börja med ett vanligt normalzoom.
Väldigt tacksam för svar!
Jag står inför ett stundande systemkameraköp. Det står mellan 40d och 450d, dock tycker jag 450d är för liten för mina händer. Därför måste jag köpa ett batterigrepp till, om valet faller på den.
Nästa frågeställning är om jag ska handla i USA eller Sverige.
Jag åker till USA den 24e juli. Vad jag har förstått är inte garantin världstäckande, om man inte köper till någon slags extragaranti (rätta mig gärna!!).
USA-priser (inkl. moms, dollarkurs på 6,00 kronor, bhphoto.com)
40d-hus - 7420:-
450d-hus+batterigrepp - 5924:-
Jag hade tänkt lägga ca. 10 000 på hus+glugg, så i exemplen ovan ger det mig ca 2600:-/4100:- att lägga på ett objektiv.
Sverige-priser (scandinavian photo)
40d-hus - 10450:-
450d-hus+batterigrepp - 7790:-
Pengar över till objektiv är i detta fall då -450:-/2210:-
Är det värt de extra pengarna att handla i Sverige, med tanke på garantier och service?
Jag antar att man inte ens behöver bekymra sig om att få cashback, på en kamera köpt i USA?
Jag vill gärna ha tips på bra gluggar också, jag tänkte börja med ett vanligt normalzoom.
Väldigt tacksam för svar!