Annons

400D slutartid vid M

Produkter
(logga in för att koppla)

Emmalin

Medlem
Hejsan!
Jag har lånat en 400D av en kompis och fattar inte var jag ställer in slutartiden i manuellt läge. Bländaren justeras ju med ratten vid avtryckaren men sen kommer jag inte längre. Får inte tag på kompisen och hittar ingen bruksanvisning på nätet. Någon här som kan hjälpa mig?
Mvh Emma
 
Emmalin skrev:
Hejsan!
Jag har lånat en 400D av en kompis och fattar inte var jag ställer in slutartiden i manuellt läge. Bländaren justeras ju med ratten vid avtryckaren men sen kommer jag inte längre. Får inte tag på kompisen och hittar ingen bruksanvisning på nätet. Någon här som kan hjälpa mig?
Mvh Emma

Du ställer in slutartiden på ratten vid avtryckaren i Mläget. Bländaren iofs på samma men du håller in AV knappen vid skärmen ( tror jag) så gör man iaf på min 350D

// Lina
 
Ja, att ställa in tiden gör du direkt med ratten, bländaren kräver lite fingerfärdighet då man måste hålla in knappen som Lina nämner samtidigt som man rattar.

Detta är enligt min mening den enda riktiga nackdelen med manövrerandet av en 400D - inställningen i M-läget.

Anders
 
För den som inte känner till skillnaden ska vi kanske lägga till att på 40D, och uppåt i hierarkin, använder man ratten på kamerans baksida för bländaren.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.