ANNONS
Annons

400D hus, vad är det värt idag?

Produkter
(logga in för att koppla)

Flightspotter89

Aktiv medlem
Hallå, tänkt att uppdatera mig till 40D:n från 40D:n. Är nöjd med 400:an men då jag till 90% fotar med tele så känns 400:an liten i handen och tung efter någon timmes fotande även fast jag har ett BG till den. Har 8900 exponeringar på kameran men är i övrigt som ny, inga repor etc i plasten eller skärmen. Så vad tror ni att man kan sätta för utropspris på Huset+batterigreppet?

/Simon Brygg

Robin Gyllander skrev:
6000 då får du den nog enkelt såld.

Däromkring jag tänkte mig också, lägger ut den i lite högre pris först då den är i riktigt fin skick. Inte fått stå ut med allt för mycket hårda dagar och har alltid haft den i fotorygga etc! men tackar i allafall, då vet jag var jag ska lägga ribban.

Varför skulle folk köpa en beg 400D för 6000?`Finns säkert någon skulle göra det, men jag tycker det är skamlöst och lurendrejeri faktiskt.

Runt 5000 kr känns vettigare med tanke på att det är en gammal kamera nu..

hej
Den har iof vertikalgrepp. Så nypris under 5 så får du söka lite bättre.

Tyvärr sjunker saker fort ju, det finns de som vill ha 10 000 för en 300D med motivet de gett 16 000 med nån plastglugg.

Så 6000 prutbart är nog en bra inställning, men går det under 5 inkl vg så varför inte behålla den som andrahus då du e ute och vill ha en lätt kamera du inte behöver vara så rädd om.

Roine

är lite sugen på att göra nått liknande.. :)

funder dock på att köpa mig mitt efterlängtade 70-200 2.8 först och sen vänta ett tag med att köpa 40d.... hoppas den går ner skapligt snabbt...
menar 400d har inte funnits SÅÅÅÅ länge.

o varför inte har 2 kameror om man kan ha råd med det? skadar aldrig.

En ny ligger ju på 7000kr.
Det innebär att om man lägger till en tusenlapp så får man en som är helt ny. Helt klart värt det skulle jag säga.

Vad är rimligt istället då?
4500 för själva kameran skulle jag vilja påstå, men iom att har batterigrepp så kan du nog krama ut 5000.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar