Oskargol
Ny medlem
När min syster fyllde 30 gav vi henne en enkel Nikon DSLR-kamera och ett fast objektiv i present. Tror det kan vara en D3200. Hon har använt den otroligt mycket, men i stort sett bara som en "point-and-shoot"-kamera. Hon är inte särskilt intresserad av kamerautrustning, efterbearbetning eller att lära sig om kamerans olika inställningar. Men har alltid kameran med när vi ses, fixar bildalmanackor till familjen varje år och så vidare. Även om hon inte använder funktionerna så tror jag hon uppskattar känslan av att ha och använda en systemkamera.
Nu fyller hon snart 40, och vi funderar på att ge henne en present relaterad till hennes fotointresse igen. En sak hon har nämnt som inte funkar så bra med hennes nuvarande kamera är att fotografera inomhus i dåligt ljus. Vi funderar på om det är smartast att köpa en ny kamera till henne eller kanske ett nytt objektiv? Hon kommer nog inte vilja använda en extern blixt. Budgeten är ungefär som förra gången, alltså typ tillräckligt för instegsmodellerna eller motsvarande annan utrustning.
Någon tipsade om Fujifilm och jag hittade då en begagnad X-T2 i området, men tänker kanske att den är för avancerad? Och att det nog kan vara bra att fortsätta på Nikonspåret.
Alla förslag skulle uppskattas enormt!
Nu fyller hon snart 40, och vi funderar på att ge henne en present relaterad till hennes fotointresse igen. En sak hon har nämnt som inte funkar så bra med hennes nuvarande kamera är att fotografera inomhus i dåligt ljus. Vi funderar på om det är smartast att köpa en ny kamera till henne eller kanske ett nytt objektiv? Hon kommer nog inte vilja använda en extern blixt. Budgeten är ungefär som förra gången, alltså typ tillräckligt för instegsmodellerna eller motsvarande annan utrustning.
Någon tipsade om Fujifilm och jag hittade då en begagnad X-T2 i området, men tänker kanske att den är för avancerad? Och att det nog kan vara bra att fortsätta på Nikonspåret.
Alla förslag skulle uppskattas enormt!
Senast ändrad: