Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

350D Vs 70d

Produkter
(logga in för att koppla)

Obbe

Aktiv medlem
Hej,

Har just gnetat ihop kulor så det ska räcka till en D70 eller 350D. Nu är bara frågan vilken man ska välja? Dom kostar ju ungefär lika mkt(?) med/utan kitoptik. Jag går från kompakt digital till dslr och år således nybörjare (har en kort tid lånat en 300d som jag trivdes bra med).
Vilka fördelar / nackdelar har dom olika husen? Har kollar lite jämförelser på http://www.dpreview.com/ men skulle gärna höra lite från er som använt någon / båda av dessa på nybörjarnivå. Är Nikonobjektiv dyrare än Canons, generellt? Hur många exp. klarar resp. hus av innan man får byta slutare om det nu går?
Vill gärna höra era synpunkter och tankar kring detta.

(Måste nog ställa samma fråga i Nikonforumet oxå ;) )

MVH
Robert
 
(Jag tog bort tråden från Nikonforumet och flyttade den här till vs.)
 
Ett tips är att använda sökfunktionen, det finns hur mycket som helst om 350d VS D70.
sen är det bästa att du själv klämmer på de olika innan du fattar ditt beslut.
 
får väl be om ursäkt för tråden....
..hoppsan titta där uppe, en knapp som det står "sök" på.
 
Det ska ju dessutom komma en ny firmware till D70 som ger en del av de (få) fördelarna som D70S har framför D70.
 
Jag valde mellan dessa två o tog Canon 350D för att den var liten o behändig, trevlig att hålla i, snabb b la. Gillade inte D70 alls, att hålla i alltså. Men det är säkert en kanonkamera det också. Men jag vet inte om D70 ev säljs m kitobjektiv som har lite bättre zoomomfång än 350D, kan ju vara ett argument i så fall. Känns båda lika bra gå på Canon, en mkt trevlig o lättanvänd kamera.
 
Och jag gillar inte 350D alls, att hålla i alltså. :)
Att greppa om D70:n är som att ta på en bekväm handske. Man vill nästan inte ta av den (lägga den ifrån sig). :)
Kitoptiken till D70:n har inte bara större zoomomfång den är är betydligt bättre på typ alla punkter.
Fast i båda fallen så vinner man på att köpa ett ännu bättre objektiv. Fast det kan man ju göra när man fotat ett litet tag och vet vad man vill lägga pengarna på...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.